Berģu Mūzikas un mākslas pamatskola
LATVIJAS EKOSKOLA
Image 1 Image 2 Image 3 Image 4 Image 5

8.klasei radošās rakstīšanas stunda „Ziedoņa klasē” ar Māru Upmani-Holšteini

2021-05-14

2021.gada 10.maijā 8.klases skolēni „Latvijas skolas somas” programmas ietvaros piedalījās radošajā rakstīšanā kopā ar fonda „Viegli” līdzdibinātāju Māru Upmani- Holšteini, kā arī ar pārstāvi Elizabeti.

Diemžēl pati fonda līdzdibinātāja nepiedalījās mūsu tiešsaistē, bet visu mums izstāstīja pārstāve Elizabete. Sākumā mums visiem vajadzēja nomainīt savu vārdu- tavs vārds un dzimšanas mēnesis, piemēram, Annija – Oktobris. Tas bija vajadzīgs turpmākajiem uzdevumiem, kuros vajadzēja izlasīt epifāniju par savu dzimšanas mēnesi, raksturot kādu tēlu, kas tajā gadījumā bija kāds lietvārds. Es izvēlējos sērkociņu, tas bija jāraksturo gan pēc ārējā izskata, gan pēc rakstura. Tad mūs sadalīja grupās- manā grupā bija Nikola, Letīcija, Markuss un Oskars. Mēs ļoti labi sadarbojāmies un uzrakstījām kopīgu epifāniju. Beigās katrai grupai bija jānolasa sava izdomātā epifānija, iekļaujot katra skolēna raksturoto lietvārdu.


Kopumā man ļoti patika šī tiešsaistes ekskursija, jo tā bija nedaudz neparastāka, radošāka un saliedētāka. Paldies skolotājai Ievai Križevicai par lielisko iespēju un pārstāvei par ekskursiju!
8.klases skolniece Annija Dāvidsone


2021.gada 10.maijā mēs, Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 8.klases skolēni, apmeklējām tiešsaistes stundu par tēmu “Radošā rakstīšana”.

Šajā nodarbībā mums pastāstīja nedaudz par to, kas ir epifānijas un kā tās var gan radoši rakstīt, gan radoši lasīt. Mums iedeva uzdevumu, kur mums bija jāizlasa viens daiļdarbs un tad jāizdomā tēls šajā epifānijā. Mums šis tēls bija jāapraksta, paskaidrojot kā tas izskatās, izklausās un uzvedas. Tad mums bija jāstrādā grupās un jāizmanto visi tēli, ko grupa izveidojusi, lai uzrakstītu epifānijas plānu.

Man ļoti patika šī nodarbība, jo es uzzināju dažus jaunus veidus, kā uztvert daiļdarbus, tos lasot, un arī nodarbības vadītāja bija ļoti jauka.
Dana Malahova, 8.klases skolniece


Man un maniem klasesbiedriem bija kārtējā iespēja piedalīties tiešsaistes nodarbībā, bet šoreiz ar grupas “Astro’n’out” mūziķi Māru Upmani-Holšteini.

Man ļoti patika šāda veida mācību stunda, mēs lasījām epifānijas, pildījām uzdevumus un strādājām grupās. Manuprāt, šī stunda bija veiksmīga, jo mēs katrs grupās pildījām uzdevumus un veidojām stāstu par savu tēlu.

Man šī stunda patika labāk nekā parasta stunda, jo mēs tajā sadarbojāmies, izpriecājāmies un pamācījāmies.
Jēkabs Krišjāns, 8.klases skolnieks


2020. gada 10. maijā es ar klasi apmeklēju zoom stundu “Radošā rakstīšana”. Stundas gaitā mums Elizabete jeb šīs stundas vadītāja uzdeva uzdevumus un pēc tam sarakstīt epifāniju.

Stunda bija diezgan interesanta, jo mums grupās vajadzēja pārrunāt par savām epifānijām un no šiem varoņiem izveidot pašiem savu epifāniju. Sākumā mums negāja pārāk labi, bet, kad stundas vadītāja ienāca un mums palīdzēja, viss kļuva daudz vieglāk.

Man ļoti patika tas, ka mēs varējām strādāt pa grupām. Šī stunda bija ļoti interesanta, un mēs varētu apmeklēt vēl tādas.
Elza Laugale, 8. klases skolniece


Manuprāt, šī stunda bija aizraujoša un interesanta. Man patika prezentācija un uzdevumi, ko darījām/skatījām stundas laikā.

Man patika, ka bija tēli, kurus beigās pa grupām varējām salikt kopā un izveidot vienu intresantu stāstiņu. Manupārt, manas komandas stāstiņš bija ļoti izdevies. Tas bija jautrs un atšķīrās no citiem.

Man šādas stundas patīk labāk nekā parastās stundas, jo tajās gan mācāmies kaut ko jaunu, gan pavadām jautri laiku, darot kaut ko savādāku nekā ierasts.
Helmuts Āboliņš, 8.klases skolnieks


Man likās, ka būs tikšanās ar pašu dziedātāju M.Upmani-Holšteini, bet mēs tikāmies ar kādu vadītāju, kura mums pastāstīja par epifāniju un parādīja dažādus video.

Sākumā mūs iepazīstināja ar tēmu un izstāstīja uzdevumu nosacījumus. Mūs sadalīja pa grupām, un katrai grupai bija jāpilda uzdevumi un jādomā sava veida epifānija, man tas likās diezgan interesanti un radoši. Beigās mēs katrs stāstījām savu epifāniju tas bija jautri un interesanti.

Kopumā man patika šī tikšanās, bija diezgan interesanti, bet biju nedaudz vīlusies, jo man likās, ka runāsim un redzēsi zoomā pašu Māru Upmani Holšteini. Paldies skolotājai Ievai Križevicai par šādu iespēju un zooma vadītājai, kura mums daudz ko izstāstīja.
Rebeka Rimša, 8.klases skolniece


2021. gada 10. maijā 8. klasei tiešsaistē bija radošā rakstīšana kopā ar fonda “Viegli” līdzdibinātāju, grupas “Astro’n’out” mūziķi Māru Upmani-Holšteini, kura bija video formātā, ko rādīja pārstāve Elizabete no programmas „Ziedoņa klase”.

Šajā tiešsaistē pati Māra Upmane – Holšteine gan nepiedalījās, bet tāpat bija pietiekami interesanti, izzinoši un pat jautri. Pašā sākumā mums vajadzēja izvēlēties un uzlikt platformā „zoom” fona tapeti, lai visi izskatītos vienotāki un būtu pievilcīgāk, kad mēs fotografētu beigu foto. Vēlāk mums bija jāizlasa epifānija, atbilstoši savam dzimšanas dienas mēnesim, jāatrod un jāapraksta viens tēls. Tālāk mūs sadalīja pa grupām un mūsu visi grupas dalībnieku tēli bija jāapvieno un jāizveido viens kopīgs stāsts – epifānija, kuru pēc tam katra grupa izstāstīja pārējiem klasesbiedriem.

Man patika šī stunda, jo tā bija citādāka, kā parasti, un, manuprāt, šī stunda mums deva lielāku priekšstatu, kas ir epifānija, un tagad mums to būs vieglāk uzrakstīt.
Liene Vasile, 8. klases skolniece


Šodien bija tiešsaistes stunda „Radošā rakstīšana” kopā ar fondu “ Viegli” „Ziedoņa klases” dalībnieci Elizabeti un Māru Upmani-Holšteini.

Mums Māra Upmane-Holštene pastāstīja, kā viņa ir saistīta ar epifānijām, jo, tā kā viņa ir dziedātāja, kura pati vārdus raksta savām dziesmām, viņa bieži izmanto dažādus tēlainās izteiksmes līdzekļus un arī epifānijas. Viņa mūs iedvesmoja turpmākajam uzdevumam. Dalībniece Elizabete mums uzdeva arī ļoti aizraujošu stundas darbu, kur bija jāstrādā grupās. Sākumā viņa mums visu ļoti labi un skaidri izstāstīja, kas un kā mums būs jādara, un tad mēs ķērāmies pie darba. Sākumā katram bija jāizvēlas sava dzimšanas mēneša atbilstoša epifānija un jāizlasa tā. Pēc tam mūs sadalīja grupās pa pieci un četri. Katras grupas uzdevums bija izveidot kaut ko līdzīgu epifānijai. Katrs bija raksturojis kādu savu izvēlēto vārdu no dotās epifānijas un tad vajadzēja vienam cilvēkam savā komandā tos sasaistīt tā, lai izveidotos kāds loģisks un interesants stāstījums. Katram bija dažādi un pat dīvaini vārdi, taču šeit varēja izpausties, cik vien radoši tu vēlies un vari.

Manuprāt, šī stunda bija ļoti aizraujoša un savādāka kā ierasts. Dažiem pat varēja šķist grūta, bet man patika un bija interesanti izmēģināt ko jaunu.
Letīcija Luīze Amoliņa, 8.klases skolniece

     

Nākamā stunda 5.-9.kl:
08:30
1. stunda
***********
Nākamā stunda 1.-4.kl:
08:30
1. stunda
Stundu saraksts:
1.- 9. klase

Skolas himnas fonogramma

Skolas himnas teksts


Meklēšana ziņu arhīvā