Berģu Mūzikas un mākslas pamatskola
LATVIJAS EKOSKOLA
Image 1 Image 2 Image 3 Image 4 Image 5
     

Zaļās Vārnas Vēstis 2018./2019.m.g.

KENDAMA sacensības

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolā 30.janvārī tika rīkotas KENDAMA sacensības 1.-4.klašu skolēniem.  Kendama ir Japānas koka rotaļlieta. To veido īpaši darināts kāts un bumba, kas savienoti ar saiti.

41 sākumskolas skolēnam bija iespēja  parādīt savu līdzsvara izjūtu, acu un roku koordināciju un refleksu izpildot šādus trikus: big cup, small cup, base cup, pull spike, moshi kame, arounds Japane.

1.klašu grupā 1.vietu ieguva Emīls Baikovs

2.klašu grupā 1.vietu ieguva Rodrigo Rimšs

3.klašu grupā 1.vietu ieguva Martins Eklons

4.klašu grupā 1.vietu ieguva Reinis Ozoliņš, kurš arī ieguva titulu – labākais Kendam triku izpildītājs sākumskolā, jo visus trikus Reinis spēja paveikt ar 1 piegājienu.

 

Pasākuma rīkotāja

Džeina Bredika

2019-02-18


6.a klases projekts „Ūdens nākotnē”

6.a klases kolektīvs kopš 2018.gada rudens strādāja pie klases projekta tēmas „Ūdens nākotnē”, kas ir daļa no skolas projektu nedēļas tēmas „Ceļā uz Latvijas 100gadi. Es Latvijas nākotnei”.

Projekta „Ūdens nākotnē” ietvaros 6.a klases skolēni paguva novembra sākumā piedalīties starptautiskā Nordplus Jauniešu izglītības projektā „Uzņēmīgs skolēns digitālā laikmetā” (https://bmmp.lv/lidzparvalde/nordplus/), kad prezentēja gan pētniecisko mājas darbu „Ūdens kvalitātes salīdzināšana skolas tuvākās apkārtnes ūdenstilpnēs”, gan sacerēja un izteiksmīgi mācījās norunāt teikas par kādu no Garkalnē esošiem dabas objektiem, arī ezeriem, dīķiem, upēm, gan fotografēja dabā sastopamos objektus, lai to visu demonstrētu Lietuvas un Igaunijas sadarbības skolu delegācijām angļu valodā (sk.I.Purgale, sk.I.Zepa, sk.S.Vanaga, sk.I.Križevica).

Vairākas janvāra piektdienu pēcpusdienas 6.a klases kolektīvs kopā ar klases audzinātāju Ievu Križevicu devās izbraukumos ārpus skolas, lai ūdens tēmu izpētītu Rīgas kuģniecības un vēstures muzejā, izstaigājot Rīdzenes upes gultni (top prezentācija „Zudušais ūdens. Pa Rīdzenes upes pēdām”), iepazītu ūdens ieguvi gan sendienās, gan mūsdienās, apmeklējot Rīgas ūdensapgādes muzeju Baltezerā (top prezentācija „Ūdens iegūšana. Rīgas ūdensapgādes muzejs”), uzzinātu ko vairāk par karjeras izglītību Latvijas Jūras akadēmijā (top prezentācija „Karjeras izglītība”).

 

Projekta „Latvijas skolas soma” ietvaros tiek apmeklēta arī Valmiermuižas alus darītava, kur uzzina par dažādām profesijām, par zeltera ražošanas procesu un piedalās arī zeltera un iesala dzēriena degustācijā (top prezentācija „Ūdens nozīme Valmiermuižas alus darītavā. Zeltera degustācija”).

Pirmā semestra izskaņā vizuālās mākslas stundās top maketi, kas saistīti ar globālās vides saudzēšanas problēmām par ūdens piesārņošanu, par ūdens nepieciešamību un tā trūkumu daļai iedzīvotāju uz Zemes.

Projekta nedēļas laikā skolēni iemācās arī dziesmu, ko prezentācijas laikā pēc pašu iniciatīvas to izpilda divbalsīgi, paši izdomā horeogrāfiju prezentācijas noslēgumam. Projekta „Ūdens nākotnē” ietvaros 6.a klases skolēni piedalās ūdens peldēšanas nodarbībā Inčukalna baseinā (Nordplus projekta laikā), kā arī projekta nedēļā apmeklē Līvu ūdens atrakciju parku Jūrmalā.

 

Video skatīt šeit...

Projekta laikā skolēni integrēti strādā vairākos mācību priekšmetos: latviešu valoda, literatūra, matemātika, dabaszinības, vēsture, sociālās zinības, vizuālā māksla, mūzika, angļu valoda, informātika, sports. Paldies skolotājām – Ingai Purgalei, Ingai Zepai, Ievai Vahterei, Sandrai Vanagai, Santai Putniņai, Lolitai Misānei, Zintai Šestakovskai –, kas neatteica palīdzību kādā no projekta realizācijas posmiem. Paldies skolas administrācijai, Garkalnes novada domei un vecākiem par atbalstu un atsaucību, lai skolēni var piedalīties dažādās aktivitātēs ārpus skolas sola, ko novērtēja un atzīmēja ar picas pasūtīšanu uz skolu!

Ieva Križevica –

6.a klases audzinātāja,

latviešu valodas un literatūras skolotāja

 

Skolēnu viedokļi par skolas projekta nedēļu

Es ieguvu no projekta nedēļas to, kā taisīt labus projektus. Es citādāk stāstīju tekstu, jo tā labāk skanēja. 5.a klase lasīja no lapām, man patika 7.a, jo viņiem bija skaists zīmējums. (Lūkass)

Mēs kļuvām vēl saliedētāki. Es varēju izteiksmīgāk iemācīties tekstu, tāpēc ka es neskaidri un pārāk neizteiksmīgi norunāju. 5.a klase varēja iemācīties tekstu no galvas, bet bija interesanti. 7.a man patika, bija interesanti, 6.b – pārāk garlaicīgi. (Liene)

Klase kļuva saliedētāka. Es centos nesaslimt. Mums bija labākā prezentācija. (Pēteris)

Es iesaistījos darbā, izveidoju daudz prezentāciju, izmantoju personiskos materiālus. Mana klase iemācījās runāt klases priekšā skaidrāk. Es gribētu labāk iemācīties tekstu, jo pirmajā reizē es runāju neskaidri. 7.a klases uzstāšanās bija skaidra, izteiksmīga, 5.a – neskaidri, slikti lasa, 6.b – neinteresanti, pārāk vienādi. (Annija)

Es nerunāju pietiekami labi. Projekta laikā mēs uzzinājām vairāk par Rīgu, ūdeni un profesijām. Es varētu runāt izteiksmīgāk. Manuprāt, kopumā bija normāli. (Nikola)

Manuprāt, es ieguldīju kaut ko projektā, taču man vajag piestrādāt pie uzstāšanās. No projektu nedēļas es ieguvu pieredzi un drosmi uzstāties. Es varbūt būtu citādākā stilā pārveidojusi video. Citām klasēm bija labi: 7.a – labi, 6.b – varēja piestrādāt, 5.a – vajadzētu labāku runu. (Dana)

Man liekas, ka es ne īpaši daudz izdarīju. Nākamreiz es uzņemšos vairāk darba. Citu klašu prezentācijas arī bija labas. (Teodors)

Mēs uzzinājām vairāk par karjeras iespējām, par ūdeni, par Rīgu. Es varēju runāt izteiksmīgāk. Manuprāt, bija citām klasēm interesanti projekti, man patika. (Elza)

Manuprāt, man bija labs ieguldījums projektā, Citām klasēm projekti bija garlaicīgi. (Oskars)

Es iemācījos citu tekstus un apģērbos kā pavārs. Man patika visvairāk 7.a, jo tā prezentācija bija interesanta, pārējās nebija. (Artūrs)

 

Foto galerija šeit...

2019-02-14


6. a klase Rīgas ūdensapgādes muzejā

Šī gada 18. janvārī es ar klasi devos uz Rīgas ūdensapgādes muzeju klases projekta „Ūdens nākotnē” ietvaros. Mēs daudz ko uzzinājām un arī izmēģinājām.  

Tur es uzzināju, ka Rīgā bija uzcelts ūdens pumpis. Tas bija tādā vietā, kur ir nebeidzami gruntsūdens krājumi. To izpumpēja, izfiltrēja un to piegādāja uz mājām. Senos laikos bija virzuļu ūdens pumpji. Tvaika mašīnas pirms 200 gadiem arī bija ļoti nozīmīgas. Katli bija daudz izturīgāki, jo tie bija savienoti ar kniedēm. Kniedes bija uzkarsētas līdz sarkanumam un tad savienoja metāla plāksnes, kas sarāvās, tāpēc tās pat šodien ir ļoti izturīgas. Šajā ekskursijā es sapratu, kā tiek attīrīts ūdens no Baltezera un no citām ūdenstilpnēm. Projektā „Ūdens nākotnē” mēs pārbaudījām ūdens tīrību daudzās ūdenstilpnēs un tagad es varu secināt, kā iekārtas attīra jebkādu ūdeni.

Man patika šī ekskursija un, ja kāds interesējas par ūdeni, tad ļoti iesaku šo vietu kā apskates objektu, arī no gida var uzzināt par senajiem laikiem ļoti daudz.

6.a klases skolnieks Lūkass Jānis Misāns

 

Piektdien, 18. janvārī, es ar klasi devos ekskursijā uz Rīgas ūdensapgādes muzeju klases projekta „Ūdens nākotnē” ietvaros.

 Kad mēs atbraucām uz muzeju, mūs satika cienījama vecuma gids Pauls Timrots, kurš mums pastāstīja, kā Rīgu apgādāja ar ūdeni. Mums pastāstīja, kādas agrāk bija caurules, kādēļ ūdeni no Daugavas pārtrauca izmantot. Mūs aizveda uz milzīgu telpu, kur atradās 20. gs. ūdens sūkņi, kas agrāk pumpēja ūdeni. Senos laikos uz Rīgu atbrauca no Vācijas hidrologs, kurš pārbaudīja ūdens kvalitāti Rīgas ūdenstilpnēs, lai noteiktu labāku vietu ūdens ieguvei. Līdzīgu eksperimentu veica mūsu klase ar skolotāju Ingu. Mēs ņēmām ūdens paraugus no ūdenstilpnēm un tos salīdzinājām, tādejādi noskaidrojām, kur ūdens ir tīrs, kur ļoti duļķains.

Man ekskursija likās ļoti interesanta un saistoša, un es to ieteiktu visiem.

Teodors Balodis, 6.a klases skolnieks

Uz šo ekskursiju mēs braucām saistībā ar projektu “Ūdens nākotnē”, kurā mēs izpētījām, cik duļķaini ir mūsu apkārtnes ūdeņi, kurus arī mēs izfiltrējām.

Ekskursijā devāmies, lai uzzinātu vairāk par mūsu projekta tēmu tāpēc, ka mums būs jāstāsta par šo tēmu projekta nedēļā. Ekskursija bija diezgan interesanta tāpēc, ka tas bija muzejs, kur varēja pieskarties muzeja eksponātiem.

Elza Laugale, 6.a klases skolniece

Šī gada 18.janvārī mēs, 6.a klase, devāmies uz Rīgas ūdensapgādes muzeju Baltezerā. Devāmies mūsu projekta tēmas „Ūdens nākotnē” ietvaros, kā arī lai paši uzzinātu ko vairāk par to, kā attīra un iegūst ūdeni.

        Ceļš no autobusa līdz ēkai, kurā notika ekskursija, bija diezgan slidens, un mums, slidinoties pa ledu, gāja ļoti jautri, ka gandrīz aizslīdējām garām ekskursijas norises vietai. Mūs ļoti laipni sagaidīja gids, kas bez liekas kavēšanās sāka vadīt mums ekskursiju. No sākuma mums pastāstīja nedaudz par Rīgas vēsturi, saistot to ar ūdeni un tā ieguvi, par cilvēkiem, kas ar muzeju ir saistīti. Stāstīja par dažādiem priekšmetiem, kurus izmantoja ūdensapgādei. Mūs arī ielaida lielā zālē, kur bija dažādi priekšmeti, kurus izmantoja ļoti sen.

        Man patika šī ekskursija, taču man nepatika tas, ka gids ekskursijas sākumā ļoti ilgi un gari stāstīja par Rīgu, kas man personīgi pārāk daudz neinteresēja, taču viss pārējais ekskursijā bija izbaudāms.

Dana Malahova, 6.a klases skolniece

Vairāk foto te...

2019-01-30


1. a klases teātra izrādes “Emīls un Berlīnes zēni” apmeklējums

Projekta “Skolas soma” ietvaros 1.a klase ar audzinātāju E. Krampāni un skolēna Artūra mammu 18.janvāra vakarā devās uz Latvijas Leļļu teātri, lai noskatītos izrādi “Emīls un Berlīnes zēni”.

 

Lai gan šo Ēriha Kestnera darbu “Emīls un Berlīnes zēni” vēl 1.klasē nebijām lasījuši, klases audzinātāja latviešu valodas stundā bija lasījusi fragmentus, pēc kuriem skolēni jau centās zīmēt atmiņu gleznas un attēlot dzirdēto zīmējumā.

Pēc izrādes tapa arī iespaidiem bagāti zīmējumi, jo pēc skolēnu aktivitātes, līdzi dziedāšanas izrādē, varēja noprast, ka šis apmeklējums viņiem ļoti patika!

“ Man patika tur, kur detektīvi bija viesnīcā. Galvenie varoņi bija Ponija Cepurīte, Emīls, Profesors, detektīvi, bandīts. Man patika joks par Poniju un cepurīti. Man patika, ka Gustavs ar savu autotauri varēja sasaukt visus. Man patika viss!” Artūrs Meldrājs.

Īpaši lepni jutās mūsu klases abi Emīli, jo galvenais varonis šajā izrādē arī ir Emīls!

“Man ļoti patika šī izrāde. Tā bija pamācoša un brīžiem arī jautra. No izrādes varoņiem man visvairāk patika Emīls, jo aktieris to labi attēloja.” Emīls Baikovs.

Jāņa mamma pat nointervēja dēlu pēc izrādes.

Vai tev patika izrāde?- “ Jā, tiešām patika.”

Nosauc izrādes galvenos tēlus!- “Emīls un Gustavs.”

Tavs mīļākais izrādes varonis.- “Zaglis, Profesors.”

Vai izrāde likās gara?- “ Nepārāk.”

Vai tev bija ērti sēdēt?- “Jā.”

Vai tu gribētu vēl kādu reizi apmeklēt teātri?- “ Noteikti!” (Jānis Ābele)

Bērnu zīmējumi te...

2019-01-30


BMMP mūzikas programmu audzēkņu rezultāti Latvijas profesionālās ievirzes izglītības programmas Pūšaminstrumentu spēle un Sitaminstrumentu spēle audzēkņu valsts konkursa I un II kārtā

 Ik pa četriem gadiem mūzikas programmas audzēkņi piedalās valsts konkursā savā izvēlētajā instrumenta specialitātē. Piedalīšanās konkursa I kārtā ir obligāta visiem šīs specialitātes audzēkņiem, kas to apgūst. Arī šogad mūsu skolas audzēkņi gatavojās un piedalījās Latvijas profesionālās ievirzes izglītības programmas Pūšaminstrumentu spēle un Sitaminstrumentu spēle audzēkņu valsts konkursa I kārtā, kas tika organizēta skolā 2018. g. 10. un 12. decembrī.

Pēc punktu kopvērtējuma vietas ieguva un uz II kārtu tika izvirzīti:

Hanna Grēta Grafa – II vieta

Ģirts Klieders – II vieta

Annija Dāvidsone – I vieta

Roze Štamere  - III vieta

Gabriēls Kokins- II vieta

Kārlis Jurkāns- III vieta

Marta Elīna Zvīgule- III vieta

Ernests Mikus Šiliniks – II vieta

 

2018. g. 14.janvārī Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolā norisinājās Latvijas profesionālās ievirzes mūzikas izglītības iestāžu izglītības programmas Sitaminstrumentu spēle audzēkņu valsts konkurss II kārta, kurā pirmā grupā startēja Kārlis Jurkāns un Marta Elīna Zvīgule, otrajā grupā Ernests Mikus Šiliniks. Martas Elīnas un Ernesta Mikus sniegums bija veiksmīgs, liels prieks par piedalīšanos un iegūtiem punktiem, pedagogs Matīss Veigulis, koncertmeistars Māris Lasmanis.

2018. g. 18. un 19.janvārī Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolā norisinājās Latvijas profesionālās ievirzes mūzikas izglītības iestāžu izglītības programmas Pūšaminstrumentu spēle audzēkņu valsts konkurss II kārta, kur pirmajā grupā - flautās piedalījās Hanna Grēta Grafa, saksofonā - Ģirts Klieders, otrajā Annija Dāvidsone, trešajā - Roze Štamere un Gabriēls Kokins.

Īpaši jāatzīmē Anijas Dāvidsones un Ģirta Kliedera sniegums un izcīnītā godalgotā III vieta, pedagogs Matīss Ozoliņš, koncertmeistare Iluta Ozere.

Mūzikas skolas audzēkņiem jāizprot šī valsts konkursa nozīme un atbildība gatavošanās procesā, lai varētu sekmīgi startēt konkursa II un III kārtās.

Paldies audzēkņiem, pedagogiem un vecākiem par ieguldīto darbu!

 

 

 

Dir. vietn. prof. ievirzē  Ilga Ozola

 

2019-01-28


6. a klases skolēni ar „Latvijas skolas somas” projektu Valmierā

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 6.a klases skolēni un klases audzinātāja Ieva Križevica, izmantojot projektu „Latvijas skolas soma”, 14.janvārī apmeklēja Valmieras Drāmas teātra izrādi „Labie bērni”, pēc kuras noskatīšanās latviešu valodas stundu ietvaros skolēniem vajadzēja rakstīt izrādes anotāciju vai vēstuli izrādes varonei.

Fragmenti no skolēnu darbiem:

„No teātra izrādes iemācījos to, ka jābūt piesardzīgākam un nedrīkst uz ballītēm doties ar svešiniekiem, kā arī pēc iespējas mazāk ikdienā lietot mobilos telefonus. Teātra izrāde bija ļoti pielīdzināta mūsdienu jauniešiem un to uzvedībai gan skolā, gan mājās.” (Annija Dāvidsone)

„Izrāde, manuprāt, bija ļoti interesanta un pamācoša, nav garlaicīga. Es iesaku iestudēt vēl šādas izrādes, jo jauniešiem tās interesē. Man patika tas, ka šī izrāde notika Valmieras Drāmas teātrī, jo zāle nebija liela. Man nepatika, ka dažu brīdi izrāde bija pārspīlēta, bet kopumā paldies par izrādi.” (Elza Laugale)

„Šīs izrādes žanrs ir drāma, kurā jaunieši risina un veido attiecības. Teātra izrāde varētu ieinteresēt jauniešus no 13 līdz 18 gadu vecumam, bet jaunākus bērnus tā varētu slikti iespaidot.” (Pēteris Rāzna)

„Izrādē bija ļoti dziļa doma, bet ne visi to saprata. Izrādē bija brīži, kas nedaudz netika piemēroti mūzu vecumam. Man izrāde ļoti patika. Es domāju, ka tā man patika, jo es domu sapratu. Izrādi ieteiktu maniem vienaudžiem un vecākiem bērniem.” (Maksims Dauksts)

„Luga atklāti pastāsta par sociālo tīklu nozīmi jauniešu vidū un māca, kā nedrīkst rīkoties.” (Teodors Balodis)

„Es gribētu redzēt vēl kādu izrādi, kurā Tu spēlē kādu lomu, jo Tu tēloji diezgan labi, man likās smieklīgi tas, kā Tu smējies, jo es vēl nekad nebiju dzirdējusi, kādu smejamies ar tādiem smiekliem.” (Liene Vasile)

 

6.a klases skolēni pabija arī Valmiermuižas alus darītavā, kur stāsti vijās par un ap bezalkoholisko dzērienu „Gardu muti” zelteru radīšanu un arodiem Valmiermuižas ražotnē, kā arī bija iespēja aplūkot ražošanas procesu klātienē.

Garškopju kustība „Gardu muti” lolo Latvijas garšas un vēlas atgriezt uz mūsu galdiem piemirsto, bet vērtīgo Latvijas dabas gardumlietu, zālīšu, augu un ogu pārpilnību. Zeltera pudelītē dzirkst tīra Latvijas garša: ūdens, ogas, dažas šķipsniņas cukura. Ūdens iegūts no Valmiermuižas 130 metru akas dzīlēm un lielākam mundrumam bagātināts ar ogļskābo gāzi. 

Arī mums bija iespēja nogaršot brūkleņu, cidoniju un rabarberu zelterus, kā arī iesala dzērienu „Zelta zirgs”, bet vērīgākajiem un erudītākajiem skolēniem bija iesēja konkursā tikt pie atspirdzinošā dzēriena, ko aizvest saviem tuvākajiem mājā.

Paldies skolas administrācijai, vecākiem un Garkalnes novada domei par ekskursijas atbalstu!

6.a klases audzinātāja Ieva Križevica

Foto galerija šeit...

2019-01-28


5. a un 6. a klases skolēni PII „Čiekuriņš” Langstiņos

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 5.a, 6.a klases skolēni un skolotāja Ieva Križevica literatūras stundas ietvaros 16.janvārī viesojās PII „Čiekuriņš” Langstiņos, lai Garkalnes novada pašiem mazākajiem stāstītu un rādītu latviešu un citu tautu pasakas pasākumā „Stāsti man, pasaciņa!”

5.a klases skolēni jau kopš decembra vidus literatūras stundās meklēja pasakas, gatavoja tēlus, dekorācijas, mācījās pārvaldīt lelles aiz aizslietņa, neredzot skatītājus, mācījās strādāt grupā, dalīt pienākumus un būt atbildīgam par uzticēto darbu, kā arī nācās mācīties improvizēt, ja kāds nebija uzticēto darbu paveicis vai kāda iemesla dēļ nebija ieradies uz izrādes demonstrēšanu. Uz stundām nāca un savu viedokli par redzēto, dzirdēto izteica arī citi skolotāji, piemēram, Indra Krastiņa, Ilze Briņķe, Inguna Tīkmere, līdz ar to skolēniem bija dažādi vērtētāji, kuru viedokļos ieklausoties, varēja savu priekšnesumu atkal un atkal uzlabot, pilnveidot.

Paldies skolēniem par ieguldīto darbu, paldies vecākiem par sapratni un atbalstu! Paldies PII „Čiekuriņš” un Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas administrācijai par atsaucību!

 

6.a klases skolēni uzstājās ar individuālu pasaku stāstīšanu, kas bija viena no prezentācijas daļām grupu projektu darbam „Pasaku kalendārs”, pie kā skolēni strādāja kopš decembra vidus.

Skolēni pēc saviem ieskatiem veidoja pasaku izlasi kalendārā, to arī atbilstoši noformējot. Vienu no pasaku kalendāriem 6.a klases skolnieces Annija Dāvidsone un Liene Vasile uzdāvināja PII „Čiekuriņš” vienai no grupiņām, kuru apmeklē Annijas mazā māsiņa, cerot, ka audzinātājas palasīs pasakas un mazie būs vērīgi klausītāji.

 

Kopumā bērnudārzā mums gāja ļoti labi, jo gan ar tēliem, gan ar mūziku viss bija kārtībā. Žēl, ka nebija Georga, jo lielākā daļa mēģinājumu bija ar viņu, bet Adrianna mums palīdzēja rādīt Georga tēlus. Mums bija visi vajadzīgie tēli, bet pietrūka fona. Domāju, ka mums vajadzēs skaļāk runāt. Kopumā viss bija labi.

Daniels Mednis,

5.a klases skolnieks

 

Secinājumi ir tādi, ka visi ļoti izteiksmīgi pastāstīja un viss bija labi, tomēr varēja nedaudz skaļāk runāt. Tagad mums ir pieredze. Zem galdiem bija mazliet neērti.

Klinta Dragūne, Kristiāna Everte,

Adrianna Štikāne, Adriāna Bāliņa,

5.a klases skolnieces

 

Līdz izrādei bērnudārzā, mēs priekšnesumu uzlabojām, bet to varēja vēl labāk parādīt. Mūsuprāt, mēs uzstājāmies labi. Mums šāda veida mācīšanās ļoti patika.

Ernests Mikus Šiliniks, Bruno Brēde,

Alberts Grāpis, Nikijs Ziļevs,

 5.a klases skolnieki

 

Bērnudārzā mums patika labāk uzstāties, jo jutāmies drošāki un lugu bijām labāk iemācījušies. Bērnudārzā bērni pat pasmējās par mūsu lugu mūsu lugu, kad lapsa vilkam uzkāpa uz muguras. Varēja redzēt, ka bērni klausījās ar interesi. Labprāt uzstātos bērnudārzā vēl, jo maziem patīk lugas ar attēliem.

Rūdis Ozols, Patriks Tarvīds,

5.a klases skolnieki

2019-01-22


6. a klases kolektīvs pa Rīdzenes upes pēdām

Šī gada 11.janvārī, mēs, 6.a klase devāmies uz Rīgas vēstures un kuģniecības muzeju, lai uzzinātu kaut ko nedaudz vairāk par kuģniecību skolas projekta „Ūdens nākotnē” ietvaros, kā arī izstaigājām pa Vecrīgu maršrutu, pa kuru kādreiz ir tecējusi Rīdzenes upe.

No skolas mēs izbraucām ap 12.00, kad ieradāmies muzejā, mūs sagaidīja personāls. Kad bijām novilkuši virsdrēbes, gids pastāstīja nedaudz par muzeju, ko aplūkosim un ko darīsim. Mums pastāstīja, kādas tautas dzīvoja Latvijā pirms vairākiem simtiem gadu, parādīja, kā izskatījās mājas, kurās dzīvoja cilvēki pirms laba laika. Ļoti interesanti bija apskatīties, kādus enkurus izmantoja zvejnieki, jūrnieki. Ciemi bija deguši līdz pamatiem 7-8 reizes, jo ugunskurus kurināja iekštelpās, tā kā mājas bija no koka, tās nodega. Kad tās cēla no jauna, starp baļķiem ielika īpaši izgrebtu koka stienīti. Ticēja, ka tas pasargā no negaisiem un aizsargā no kaimiņiem, kas zog kartupeļus. Mēs arī izmēģinājām spēlēties ar rūcekli – to vajadzēja apmest dažas reizes un stingri nostiept, tad sanāca rūcoša skaņa. Ar tādiem rūcekļiem spēlējās bērni pirms simts gadiem. Dažiem no mums ļāva ietērpties bruņinieku tērpā, kas bija ļoti smags, bet kaujā labi aizsargāja.

Aplūkojām Lielo Kristapu, kas bija tik garš, ka pāri upei nesa cilvēkus, tā pelnīdams naudu. Bet vienu reizi mazs bērns pajautāja, vai Lielais Kristaps nevarētu pārnest viņu otrā krastā. Viņš aiz savas labās sirds pārnesa bērnu, bet dziļākajā vietā viņš gandrīz vai noslīka, jo bērns pēkšņi palika ļoti smags. Kad Kristaps bērnu pārnesa, tad jautāja, kāpēc viņš kļuva tik smags. Bet bērns teica, ka viņš ir Jēzus, ka Kristaps esot pārnesis visus pasaules grēkus.

Izstaigāt maršrutu, pa kuru kādreiz tecējusi Rīdzenes upe, bija interesanti, un dīvaini bija iedomāties to, kā tā tecējusi. Pēc ekskursijas pa Rīgas vēstures un kuģniecības muzeju, mēs devāmies slidot uz „Lido” slidotavu, un, par laimi, laiks nebija nemaz tik slikts.

Kopumā šī ekskursija bija gan izglītojoša, gan jautra. Bija jauki uzzināt kaut ko jaunu par vēsturi, kāda Rīga bijusi pirms vairākiem simtiem gadu.

Lūkass Jānis Misāns un Dana Malahova,

6.a klases skolēni

Muzejā mums stāstīja par to, kā radās Rīga un rādīja senus priekšmetus, kurus atrada arheologi. Muzejā bija ievietota Lielā Kristapa statuja. Statujā bija attēlots Lielais Kristaps, kurš uz pleca nes bērnu, kas bija Jēzus Kristus. Pie statujas varēja ievēlēties kādu vēlēšanos, kuru Lielais Kristaps varētu palīdzēt izpildīt. Mēs gājām arī pa ieliņām, kur kādreiz ir tecējusi upe Rīdzene. Pēc tam bijām slidotavā, kur labi pavadījām laiku. Mums kopumā patika šī ekskursija, jo mēs varējām uzzināt daudz ko jaunu.

Liene Vasile un Annija Dāvidsone,

6.a klases skolnieces

 

Muzejā mums rādīja un stāstīja par seniem priekšmetiem, darbarīkiem, ierīcēm u. tml. Tas bija ļoti aizraujoši un interesanti, jo varēja uzzināt, kā cilvēki bija dzīvojuši senāk. Pēc muzeja apskates, gidu pavadībā mēs izstaigājām Vecrīgas vietas, kur senāk bija tecējusi upe Rīdzene. Tad mēs devāmies uz „Lido” slidotavu, kur mēs jautri pavadījām atlikušo ekskursijas laiku.

Nikola Elizabete Pētersone, Elza Laugale,

6.a klases skolnieces

Mums stāstīja par seno cilvēku dzīvi Rīgas teritorijā, to dārgumiem un sadzīves lietām. Mums visvairāk patika daļa par Rīgas kuģiem. Visjautrākā daļa bija tad, kad mēs drīkstējām uzvilkt bruņinieku bruņas. Pēc tam mēs izgājām ārā un gājām pa Vecrīgas ielām, kur agrāk tecēja Rīdziņas upe. Mūsuprāt, ekskursija bija interesanta, un tā mums ļoti patika. Mēs labprāt vēlreiz brauktu šādā ekskursijā.

Teodors Balodis un Maksims Dauksts,

6.a klases skolnieki

 

Man patika ekskursija, tā bija laba, šajā muzejā es jau reiz biju ar vectēvu, kad biju mazs. Muzejā daudz kas mainījies. Man patika tas, ka mēs gājām ar klasi pa Vecrīgu, tas bija jautri. Man patika, ka mēs uzzinājām daudz ko jaunu, ka uzdeva daudz interesantu jautājumu.

Aleksandrs Dauksts, 6.a klase

Man šī ekskursija patika, jo varēja apģērbties kā bruņinieks un paturēt rokās zobenu. Šajā ekskursijā man vēl patika, ka mēs staigājām ārā. Kad es ar klasi devos pa Vecrīgu, mēs bijām blakus manas tantes veikalam. Man ļoti patika arī mūsu gids, jo viņš bija jautrs un jauns. Šī ekskursija man patika, jo tā bija jautra un varēja daudz ko uzzināt.

 

Artūrs Valgers, 6 a klases skolēns

Vairāk foto šeit...

2019-01-21



Nordplus projekts „Uzņēmīgs skolēns digitālā laikmetā”

2018-12-03

2018.gada 5.-9. novembrī Upesciema centrā plīvoja karogu mastā visu Baltijas valstu karogi, norādot uz to, ka Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolā tiek gaidīti ciemiņi no Rīgas (Latvija), Kauņas (Lietuva), Pērnavas (Igaunija), lai realizētu Nordplus Jauniešu izglītības programmas projekta „Uzņēmīgs skolēns digitālā laikmetā” (2018-2021) pirmās tikšanās piecu dienu programmu Latvijā.

Projekts paredz, ka no katras dalībskolas drīkst piedalīties pieci 5.-6.klašu skolēni un viens pedagogs, bet, pateicoties tam, ka pirmā tikšanās notika Latvijā, ka projektā iesaistīto Berģu un Rīgas skolu direktores atbalstīja projekta vadītājas iniciatīvu piedalīties visai Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 6.a klasei, kā arī Rīgas Sanatorijas internātpamatskolas 5.b klasei, līdz ar to 20 skolēnu vietā piedalījās 29 skolēni un 5 pedagogi no četrām skolām un trim valstīm.

Projekta dalībnieki piecās dienās centās ne tikai realizēt plašo un intensīvo programmu abās skolās (Upesciemā un Rīgā), bet arī iepazīstināt lietuviešus un igauņus ar Latvijas galvaspilsētu, Latvijas vēsturi, īsi pirms Latvijas 100gades svinībām aplūkojot Rīgu, tās torņus, tiltus, kā arī ļaujot viesiem uzzināt par latviešu tradīcijām un kultūru ne tikai ārpus skolas dažādās mācību ekskursijās, bet arī piecas dienas dzīvojot ģimenēs pie Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas jauniešiem (paldies Elzas Laugales, Annijas Dāvidsones, Nikas Troņajevas, Danas Malahovas, Nikolas Elizabetes Pētersones ģimenēm par atsaucību, uzņemot 5 viesus no Lietuvas un 5 jauniešus no Igaunijas!).

 

Projekta pirmā dienā visus dalībniekus sirsnīgi sagaidīja Rīgas Stila un modes tehnikumā, kur tika parādītas tehnikuma plašās un ar modernām tehnoloģijām aprīkotās telpas, iepazīstināja ar profesijām, kādas var apgūt šajā izglītības iestādē pēc 9.klases, tāpat arī uzzināja par fotogrāfa un multimediju dizaina specialitāti. Paldies multimediju pedagogam Mihailam Kopeikinam par viesmīlību lekcijā, par dalīšanos savā pieredzē un zināšanās par un ap tehnoloģijām, dizaina attīstību un darbu multimediju jomā, īstenojot pasūtījumus dažādiem klientiem un mākslās pasākumiem.

Projekta otrās dienas gaitas sākās Rīgas Sanatorijas internātpamatskolā ar fizikas stundu, kurā tika apskatīta gaisma no dažādiem skatpunktiem, tika mērīts, griezts, darināti jauni aparāti, kur ir nepieciešama gaismas līdzdalība. Gaismas laušanu skolēni varēja novērot, kad skatījās uz ķermeni vienlaicīgi caur divām vidēm, kurām ir atšķirīgs optiskais blīvums - piemēram, gaisu un ūdeni. Skolēniem tika doti dažādi uzdevumi un praktiskas nodarbības, kuros izmantoti gaismas atstarošanas un laušanas likumi, lai tos izprastu, piemēram, kā darbojas fotoaparāts, kas uztver „deformētu” attēlu. Paldies skolotājai Viktorijai Brūverei un Rīgas Sanatorijas internātpamatskolas 9.klases skolniekiem! Nākamā stundā projekta dalībnieki gatavoja kosmētikas līdzekļus no dabīgām izejvielām, tādējādi iepazīstot ķīmijas nodarbību eksperimentu burvību. Veikalos nopērkamie kosmētikas līdzekļi satur daudz ķīmisku vielu, tādēļ nav piemēroti alerģiskiem cilvēkiem. Šiem cilvēkiem var noderēt dekoratīvās kosmētikas līdzekļi, kas pagatavoti no dabīgām izejvielām un nesatur ķīmiskas krāsvielas. Darba uzdevums – pagatavot lūpu krāsu, vaigu toni, acu kontūru krāsu, izmantojot dabīgas izejvielas, piemēram, kaltētas sarkanās bietes, aktīvo ogle, medu. Paldies skolotājai Ritai Kalniņai un Rīgas Natālijas Draudziņas vidusskolas 9.klases skolniecēm!

Pēc ķīmijas aktīviem izziņas procesiem, visu uzzināto bija jāstrukturē, apkopojot tabulās informātikas stundā, ko pasniedza skolotāja Ieva Križevica. Pēc analītiskā darba procesa varēja ļauties radošām aktivitātēm fotografēšanas nodarbībai kopā ar skolotāju Anitu Stukāni, izmēģinot praksē lietot fotoaparātu, veicot uzdevumus skolas apkārtnē. Projekta noslēguma diena skolotāja Anita bija sarūpējusi patīkamu pārsteigumu, uzdāvinot katram dalībniekam fotogrāfiju kā pieminu par dalību projektā. Paldies Anitai Stukānei par atsaucību un līdzdalību! Pēc gardām pusdienām skolēni vēl nedaudz aplūkoja Rīgas Sanatorijas internātpamatskolu un jau posās sporta stundai, ko tik ilgi gaidīja, jo zināja, ka sporta skolotāja Diāna Kuzina neliks vilties sportiskās aktivitātēs, aicinot spēlēt florbolu, dvieļbolu u.c. sporta spēles, ļaujot arī nopelnīt katram dalībniekam kādu jauku un patīkamu balviņu, bet nodarbības izskaņā tika apbalvotas 1.-3.vietu ieguvēju komandas, kas vislabāk pratušas sadarboties un nopelnīt visvairāk punktu savai komandai. Paldies sporta skolotāju komandai: Diānai Kuzinai, Kulasmai Nadirovai, Laurim Mikenam!

Pēc tik intensīvām divām dienām skolā, nākamā diena bija ārpus skolas telpām, ļaujot iepazīt viesiem Rīgu, apskatot ne tikai Vecrīgu, bet arī apmeklējot LU Akadēmijas centra Dabas māju, kur aplūkoja ne tikai Rīgu no LU jumta, bet arī moderni aprīkotās mācību un atpūtas telpas, piedalījās eksperimentos un kartogrāfijas nodarbībā, izmēģinot ģeogrāfiskās informācijas sistēmās pie datoriem, kā arī uzzinot to, ka LU pētnieki ir bijuši Grenlandē un šajā vasarā  grasās doties uz Antarktīdu, kur ar droniem pētīšot ledus virsas reljefu.

Dienas izskaņā projekta dalībnieki apmeklēja bērnu zinātnes centru „Tehnoannas pagrabi”, kas esot viens no mazākajiem zinātnes centriem pasaulē, bet tās ekspozīcijā apvienojas māksla, zinātne un rotaļlietu pasaule ar mērķi atmodināt radošu izziņu katrā apmeklētājā. Projekta dalībnieki „Tehnoannas pagrabos” uzzināja par zvaigznēm planetārijā, meklēja izeju tumšā labirintā zem Rīgas, lai nonāktu ķīmijas amfiteātra pārsteidzošajā pasaulē.

Projekta ceturtajā dienā visi dalībnieki bija gaidīti Berģu Mūzikas un mākslas skolas telpās, lai kopā ar skolotāju Ingu Zepu un viņas asistentēm – 9.klases skolniecēm – piedalītos dabas zinātņu dienas aktivitātēs, kas veicinātu tehniskā radošuma iemaņas un inženiera domāšanas attīstīšanu. Skolēni nodarbībās attīstīja prasmes izmantot IT rīkus mērķtiecīgā mācību procesā, kā arī dalība dažādās aktivitātēs veicināja intereses pieaugumu par videi draudzīgu rīcību, radot jaunas lietas. Darbojoties grupās, skolēni iemācījās darba dalīšanu un saliedētu darbību. Veicot uzdevumus, skolēni izmantoja problēmsituāciju risināšanas metodes soļus.

Šajā dienā skolēni piedalījās arī Zinātnes tirdziņā, prezentējos mājas darbus – savus pētījumus. Arī topošajiem zinātniekiem, inženieriem, ķīmiķiem, biologiem ir nepieciešamas fiziskas aktivitātes, tāpēc dienas izskaņā projekta dalībnieki kopā ar sporta skolotāju Zintu Šestakovsku apmeklēja Inčukalna peldbaseinu, kur kopā ar treneri piedalījās peldēšanas nodarbībā, bet pēc tam arī varēja izmantot brīvo laiku peldēšanas prasmju attīstīšanai katrs pēc saviem ieskatiem. Paldies skolotājām – Ingai Zepai un Zintai Šestakovskai – par atsaucību un dalību projektā!

 

Projekta pēdējā dienā, šķiet, visās iepriekšējās dienās uzzinātais, iemācītais, apgūtais bija izmantojams, lai piedalītos radošās darbnīcās „Daba objektīvā” ar Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas mākslas skolas pedagogiem – Diānu Mežecku un Dagni Ventiņu.

Ar skolotāju Diānu skolēni meklēja dažādas faktūras dabā, izmantojot foto kameru dažādās viedās ierīcēs. Uzdevuma mērķis: ieinteresēt audzēkņus saskatīt, ieraudzīt faktūru daudzveidību dabā un prast tās fiksēt ar kameru, izmantojot daudzveidīgu kompozīciju. Savukārt ar skolotāju Dagni skolēni radīja siluetus un ēnas, izmantojot projektoru un ekrānu. Ar šo uzdevumu skolēnos tika radīta interese par attēla un performances savstarpēju mijiedarbību. Paldies skolotājām par spēju radīt skolēnos interesi tehnoloģijas sasaitīt ar dabā notiekošiem procesiem! Dienas izskaņā projekta dalībnieki devās uz Cēsīm, lai apmeklētu zinātkāres centru „Zinoo”, kā arī piedalītos Lego Mindstorms NXT nodarbībā, kurā skolēni gatavoja Lego robotus, kas paši beigās arī darbojās un gāja uz priekšu; skolēniem bija iespēja radoši izpausties, jo tika dota brīva izvēle – izveidot robotu, kādu vēlas.

Lai realizētu projekta pirmo posmu bija iesaistīti ne tikai jau minētie pedagogi, bet arī Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas, kā arī Rīgas Sanatorijas internātpamatskolas administrācija, pedagogi, tehniskais personāls, atbalsta personāls, mediķi, skolēni, vecāki. Paldies visiem projektā iesaistītajiem, paldies visiem, kas atbalstīja un uzmundrināja! Paldies Garkalnes novada domei par līdzfinansējumu, paldies abu skolu direktorēm – Ilzei Briņķei, Sandrai Žvartei – par atsaucību un atbalstu visa projekta laikā. Paldies Pērnavas Rēmas pamatskolas (Igaunija) Nordplus projekta vadītājai, koordinatorei Agitai Kērdai (Agita Keerd) un 5.klases audzinātājai Rīnai Arvai (Riina Arva)! Paldies Garļavas A.Mitkausa pamatskolas (Lietuva) Nordplus projekta vadītājai, koordinatorei un 5.klases audzinātājai Ievai Valutkevičienei! Paldies Rīgas Sanatorijas internātpamatskolas 5.b klases audzinātājai Inesei Melderei!

 

Ieva Križevica – Nordplus projekta koordinatore, vadītāja;

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas

skolotāja un 6.a klases audzinātāja;

Rīgas Sanatorijas internātpamatskolas skolotāja

 

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 6.a klases skolēnu viedoklis par Nordplus projektu „Uzņēmīgs skolēns digitālā laikmetā”

„Rīgas Stila un modes tehnikuma ēka bija ļoti plaša un mājīga. Man ir patīkami uzzināt par izglītības iestādēm, kurās varētu apgūt izglītību pēc Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas. Es gribētu apgūt tērpa dizainera vai vizāžista profesiju, tāpēc priecājos par tām kaut ko vairāk uzzināt. (..) Mana ģimene uzņēma divus lietuviešu zēnus. Pirmajā vakarā jutāmies neērti, jo nezinām, par ko runāt, taču ceru, ka drīz varēsim cits ar citu brīvi runāt. (..) Ķīmijas stundā mēs taisījām paši savus kosmētiskos līdzekļus no dabīgiem produktiem. Taisot pašam savu kosmētiku, cilvēks zina, kas produktā ir iekšā, taču produkta tekstūra nav tik laba, kā veikalā pirktai kosmētikai. Manuprāt, ķīmiķa profesija ir sarežģīta, jo ķīmiķim ir jāzina daudz vielas, to nosaukumi, kā vielas viena ar otru reaģē, jāzina ļoti daudz drošības noteikumi.” (Dana Malahova, 6.a klases skolniece)

„Visa šī nedēļa man patika, un es priecājos, ka mēs varējām sadarboties ar citām skolām. Es iepazinu citus skolēnus, man patika, ka viņi bija draudzīgi un arī mēs pret viņiem bijām tādi.” (Liene Vasile, 6.a klases skolniece)

„Mēs savā mājā uzņēmām divas igaunietes, kuras redzējām pirmo reizi dzīvē. Man bija ļoti neparasti runāt angļu valodā. Pieredze runāt angļu valodā man ir bijusi tikai ar skolotāju vai paziņām. No sākuma gan es, gan igaunietes bijām satrauktas, bet vēlāk atbraucām mājās un vairs nelikās traki. Man liekas, ka šādi projekti dod iespēju iepazīties ar citas tautas skolēniem. (..) Izrādījās, ka arī bērni no citām skolām ļoti labi strādā komandā.” (Nika Troņajeva, 6.a klases skolniece)

„Projektā ieguvu daudz draugu un jaunas zināšanas. Šādi projekti ir jāveido vairāk, jo māca skolēnus būt atbildīgiem, labsirdīgiem. Nav jābaidās uzņemties atbildību, jo no tā pats vairāk iegūst. Es domāju, ka šādi starptautiskie projekti ir noderīgi, ļauj nedaudz atvilkt elpu skolēniem, iegūt jaunu pieredzi citās valodās runājot. Paldies skolas skolotājiem par atsaucību, sapratni un pretimnākšanu! Paldies arī skolotājai Ievai Križevicai par aktīvo darbu un ekskursiju novadīšanu, gatavošanu.” (Annija Dāvidsone, 6.a klases skolniece)

„Man ļoti patika šis projekts, un es daudz uzzināju. Iepazinu arī dažus lietuviešus un igauņus. Šī nedēļa paskrēja ļoti, ļoti ātri.” (Lūkass Jānis Misāns, 6.a klases skolnieks)

„Es uzzināju, no kā taisa kosmētiku, kā taisa Lego robotus un daudz ko citu. Bērni no citām skolām bija strādīgi, radoši un jautri, man viņi patika. Nordplus projekts man ļoti patika, un es labprāt vēlreiz tādā piedalītos.” (Teodors Balodis, 6.a klases skolnieks)

Vairāk foto šeit...

2018-12-03


Arhīvs
     

Nākamā stunda skolā:
16:25
10. stunda
***********
Muižas ēkā:

Stundu saraksts:
1.- 9. klase

Skolas himnas fonogramma

Skolas himnas teksts
P O T C P S S
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24


Meklēšana ziņu arhīvā