Berģu Mūzikas un mākslas pamatskola
LATVIJAS EKOSKOLA
Image 1 Image 2 Image 3 Image 4 Image 5

Zaļās Vārnas Vēstis 2018./2019.m.g.

Panākumi jaunrades valsts konkursos

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas skolēni mācību gada laikā veiksmīgi piedalījušies vairākos jaunrades konkursos latviešu valodas un literatūras stundu ietvaros (sk.Ieva Križevica), arī mācību gada izskaņā nav slinkojuši un čakli pauduši savu viedokli, savas emocijas dažādos valsts konkursos.

Junior Achievement Latvia konkursam “Biznesa pasakas” šogad tika iesniegti 276 darbi no 43 skolām. Konkursa "Biznesa pasakas" skolēnu darbus vērtēja pārstāvji no Latvijas Ekonomikas attīstības foruma, RTU Rīgas Biznesa skolas, LR Finanšu ministrijas un pretkrāpšanas kustības #Atkrāpies, Latvijas valsts mežiem, Tallink Latvija, Rīgas Zooloģiskā dārza un Latvijas Privāto vēsturisko ēku asociācijas. Arī mūsu skolas skolnieces - Aiga Strazdiņa (7.a kl.), Sofija Vintere (7.a kl.), Paula Lea Luce (7.a kl.), Elīza Vasile (8.kl.) - piedalījās Biznesa pasakas laureātu sumināšanā 15.maijā uz TALLINK kuģa „Isabelle”, iegūstot vērtīgas balvas (50EUR dāvanu karti no grāmatnīcas, Zoodārza apmeklējuma biļetes ģimenei, ZINOO centra apmeklējumu ģimenei u.c.) Lasīt vairāk http://jal.lv/news/global/782

24.maijā uzzinājām, ka Elīza Vasile (8.kl.) ieguva nozīmīgu balvu (50EUR dāvanu karti) no elektronikas veikala, bet Annija Feldmane (8.kl.) un Justīne Siugale (8.kl.) ieguva veicināšanas balvas. Meitenes piedalījās Drossinternets.lv rīkotajā konkursā un uzticēja savu pieredzes stāstu, iesniedzot tos konkursam "Ja nebūtu interneta, nekas TĀDS nebūtu noticis!” Lasīt vairāk https://drossinternets.lv/lv/posts/view/noskaidroti-stastu-konkursa-uzvaretaji

Nupat, 5.jūnijā, Latvijas Rakstniecības savienības kultūrizglītības programmas Literārā Akadēmija Latvijas skolēnu un jauniešu literāro darbu konkursā „Aicinājums” laureātu pulkā ir iekļuvušas mūsu skolas 7.a klases skolnieces Aiga Strazdiņa un Sofija Ziemele. Žūrija nolēma neizpaust konkursa „Aicinājums” uzvarētājus un veicināšanas balvas ieguvējus līdz 16. jūnijam, kad plkst. 14.00 notiks 43. sasaukuma Latvijas Rakstnieku savienības kultūrizglītības programmas „Literārā Akadēmija” Latvijas skolēnu un skolas vecuma jauniešu literāro darbu konkurss „Aicinājums” laureātu sumināšana. Lasīt vairāk https://www.facebook.com/aicinaajums/?epa=SEARCH_BOX

Ieva Križevica,

latviešu valodas un literatūras skolotāja

2019-06-19

4.a klases mācību gada noslēguma ekskursija

4.a klase 1. un 2. jūnijā devās divu dienu ekskursijā. Pirmā apskates vieta bija Lēdurgas Dendroparks. Gids nedaudz pastāstīja par parka vēsturi. 1993.gadā dendrologi konstatējuši, ka parkā ir 939 koku un krūmu sugas, pasugas. Parks esot viena cilvēka mūža darbs un kļuvis par dabas kultūrvēsturisko objektu. Aplūkojām arī Horoskopu koku apli, valriekstu un kļavu audzi, Mudurgas dižakmeni, rododendru dārzu. Pie lielā pavarda dzērām zāļu tēju. Skaists parks.

Pēc tam devāmies uz Limbažu veco ugunsdzēsēju depo. Uzzinājām kā senāk Limbažos dzēsa ugunsgrēkus. Apskatījām un pasēdējām ugunsdzēsēju mašīnā. Pa šaurām kāpnēm pāri stiklotām grīdām uzkāpām līdz pašai depo torņa augšai, kur pavērās skati uz vecpilsētu. Pabijām  arī Limbažu viduslaiku pilsdrupās un skatu tornī. Pilsdrupu apkārtnē vasarā notiek dažādi brīvdabas pasākumi. Lielākais ikgadējais pasākums esot Hanzas svētki.

Tālāk braucām uz latviešu profesionālās jūrniecības šūpuli – Ainažu jūrskolas muzeju. Ienākot muzejā, klases telpā mūs sagaidīja senās jūrskolas priekšnieks, pēc tautības zviedrs - kapteinis Kristiāns Dāls, atveidots vaska figūrā. Muzeju stendos – fotogrāfijās redzējām drošsirdīgos latviešu, igauņu jūras braucējus. Apskatījām veco jūrnieku lādi, kurā atradās spieķis no zivs mugurkaula.

Tad sekoja brauciens uz kempingu “Rakari”. Iekārtojāmies labiekārtotās mājiņās. Gājām īpaši pasūtītās vakariņās un pēc tam uz jūru draiskoties. Ūdens bija pavēss. Apmierināti devāmies uz mājiņām, spēlējām dažādas spēles, rotaļas u.c.

Pienāca svētdienas rīts, gājām brokastīs. Sakārtojām un atbrīvojām mūsu naktsmītnes. Devāmies 7 km pārgājienā gar jūru līdz Veczemju klintīm. Veczemju klintis ir krāšņākā smilšakmens klinšu grupa Vidzemes piekrastē. Viļņi izveidojuši līdz 6 m augstu stāvkrastu, kur vairāku simtu metru garumā atsedzas sarkanas smilšakmens klintis. Jaukais, saprotošais šoferītis mūs aizvizināja līdz mūsu skolai. Ekskursija bija brīnišķīga.

Paldies, Rēzijas un Ģirta vecākiem, kas bija kopā ar mums šīs divas brīnišķīgās dienas!

4.a klase

6.a klases noslēguma ekskursija Engures novadā

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 6.a klases skolēni, klases audzinātāja Ieva Križevica un trīs burvīgas skolēnu mammas –Nikolas, Oskara, Lienes – 2019.gada 29. un 30.maijā iepazina Engures novadu.

Jau trešo gadu pēc kārtas gada noslēguma ekskursiju organizē skolēni kopā ar vecākiem, plānojot ekskursijas maršrutu tā, lai mēs, klases kolektīvs, iepazītu tuvāk kāda skolēna ģimenes dzimto pusi, t.i., viņa laukus. Pērn ar klasi pabijām divas dienas Sēlijas pusē, kur Pēteris un viņa ģimene izrādīja gan Raiņa muzeju „Tadenava”, gan Dvietes palienes un daudz ko citu. Šogad divu dienu ekskursiju pa Engures novadu organizēja Lienes ģimene, kurai palīdzēja un kuru atbalstīja Oskara un Nikolas ģimenes, nogādājot klases kolektīvu ar personīgajiem auto gan turp, gan atpakaļ.

Arī šogad bija fantastika ekskursija, apmeklējot Šolkenbergas muižu, kurā ierīkots Latvijas ceļa muzejs, E.Bizrnieka-Upīša Pastariņa muzeju, baskāju taku „Valguma pasaulē”, Rideļu dzirnavas, Engures dabas parku, aplūkojot un pat samīļojot savvaļas zirgus, govis, kā arī paguvām atpūsties un pat dažs rūdītākais nopeldēties jūrā pie Mērsraga. Jauki, ka jaunieši vēl papildus iepazina Ķūļciema un vietējās upītes šarmu Lienes organizētajā un vadītajā ekskursijā pa sev zināmo ciemu un apkaimi.

Paldies Lienes, Oskara, Nikolas ģimenēm! Paldies Annijai par izveidoto video!

6.a klases audzinātāja Ieva Križevica

Namdaru darbnīcā

24.aprīlī mūsu klase brauca ekskursijā uz Namdaru darbnīcu, “Skolas somas” projekta ietvaros. Namdaru darbnīcā mūs sagaidīja gids. Piedalījāmies nodarbībā, kur mums stāstīja, rādīja par Latvijā augošiem kokiem. Iedeva aptaustīt no dažādiem kokiem izvirpotas olas. Uzzinājām, cik atšķirīgi izskatās, skan, smaržo un kalpo dažādu sugu koki. Zāģējām ar veco divroci – zāģi, nomizojām baļķi ar slīmestu, mācījāmies dzīt tapu. Tad meitenes un zēni meistaru uzraudzībā uztaisīja putnu būrīšus, šos būrīšus izliksim pie skolas. Ciemojāmies arī Ugunskura mājā un dzērām spēka tēju. Gida pavadībā gājām pa meža taku uz trošu ceļu. Varējām trīs reizes nobraukt pāri dīķim. Tas bija jautrs nobrauciens. Ekskursijas beigās varējām nopirkt dažādus no koka darinātus suvenīrus.

Ardis Ābeļkalns, 4. a klase

1.b klases ekskursija Rīgas Motormuzejā

2019.gada 7.maijā 1.b klasei, pateicoties Andreja Rīta tēvam, bija iespēja apmeklēt Rīgas Motormuzeju.

Skolēniem tiek dota iespēja gida pavadībā iepazīt muzeja seno spēkratu stāstus, ekspozīciju un aktuālās izstādes, pievēršot uzmanību būtiskākajām Latvijas un pasaules autobūves pērlēm. Ekskursijā ne tikai bija iespēja iepazīties ar muzeja unikālajiem spēkratiem, bet arī ar dažādām multimediju aktivitātēm.

Skolēni otrajā daļā  piedalījās tehniski radošajā darbnīcā, kurā uzzināja daudz jauna par gumijas īpašībām un kā laika gaitā attīstījušās automobiļu riepas. Darbnīcas ietvaros bija iespēja izveidot savu atlecošo bumbiņu un pēc nodarbības ņemt to līdzi.

Paldies Andreja Rīta tēvam Jānim Rītam par noorganizēto ekskursiju. Pateicamies Garkalna novada domei, kura atbalstīja izglītojošu ekskursiju 1.b klases skolēniem.

1.b klases skolotāja Džeina Bredika

2019-06-13

1.a klase Meža dienā Tērvetē

Katru gadu AS “Latvijas valsts meži” rosina dabas draugus piedalīties meža dienu pasākumos, lai tuvāk iepazītu mūsu zaļo zeltu – mežu. Arī mēs, 1.a klase kopā ar audzinātāju E.Krampāni un 7 aktīvām skolēnu mammām, devāmies 24.maijā uz Tērveti. Pasākums patiešām bija ļoti vērtīgs, labi organizēts un piesātināts ar 100 meža izziņas pieturām. Šajās pieturās varēja uzzināt sākot no meža tapšanas no sēkliņas līdz pat gatavai koka mājai. Piedalīties daudzveidīgās aktivitātēs kopā ar meža nozaru pārstāvjiem (tai skaitā sastapt Cūkmenu) un vērot reālu meža tehniku darbībā, kas skolēniem deva priekšstatu par dažādām profesijām Latvijas mežos.

Piektdienā braucām ekskursijā uz Tērveti. Tur bija interesanti. Visvairāk man patika šaut ar loku. Grūtākais bija iet lielo attālumu. Mēs bijām priecīgi un noguruši. (Jānis)

Man ļoti patika braukt ar vilcieniņu! Man nepatika pica. Es vēl gribētu vairāk atrakciju. (Vilhelms)

Kāds bija ceļš uz Tērveti?

Garš, bet patika braukt ar autobusu.

Kas likās visinteresantākais Meža dienās?

Šaut ar loku un iekāpt traktorā, kur ir dators.

Ko tu jaunu uzzināji par mežu?

Cik strīpiņu, tik gadu!

Kas pasākumā nepatika?

Nevarēja šaut ar loku otru reizi. (Gustavs, intervē mamma)

Man patika, ka tur varēja daudz ko darīt. Piemēram, ka tur varēja iekāpt īstā traktorā. Vēl nozāģēt kociņu un paņemt līdzi uz mājām. Un tur iedeva skaistu pildspalvu. Es uzzināju, ka puse no Latvijas ir meži un koki. (Alise)

Man patika, ka es smiltīs atradu uz laimi dimantu. Es zināju, ka Cūkmens nav īsts!!! Man viss patika! (Emīls D.)

Man patika ekskursija. Tikai ceļš līdz Tērvetei bija garš. Tērvetē bija daudzas interesantas lietas. Man vislabāk patika šaut ar lokiem. (Beatrise)

Man ļoti patika šī ekskursija. Es ļoti daudz uzzināju par mežu. Es uzzināju, ka lielākā daļa Latvijas ir meži un es uzzināju, ka kādreiz lielākā daļa bija lauki. Man ļoti patīk staigāt pa mežu- tas mani nomierina un palīdz sakārtot domas. Esmu sapratusi, ka Latvijas meži ir jāsaudzē. Un nedrīkst tajos mēslot! Tā ir viena no Latvijas bagātībām! (Neila)

Es uzzināju daudz zemes slāņus. Es uzzināju Latvijas tautas zīmes. Es uzzināju par meža tehniku. Man patika lielie skatu torņi. Es uzzināju kā izņem no tehnikas baļķus, šķeļ kokus. Man patika granula no zemes slāņa. Man patika braukt ar mazo vilcieniņu. Man nepatika garais ceļš. Man patika apmācība šajā ekskursijā. (Artūrs K.)

Braucienā uz Tērveti es uzzināju daudz ko jaunu. Es uzzināju, kāpēc senos laikos bija daudz lauku. Tāpēc, ka cilvēki audzēja paši sev ēdienu. Man patika šaut ar loku. Ja nozāģē koku, tad parādās riņķi. Pēc riņķu skaita var noteikt koka vecumu. (Daniela)

Tērvetē bija diezgan labs laiks. Es tur redzēju daudz meža tehnikas- traktors, motorzāģi, zāģi. Man tur ļoti patika. Es vēlētos tur aizbraukt vēlreiz. (Kristiāns)

Es ar savu klasi devos ekskursijā uz Tērveti ar autobusu. Tur bija sagatavoti dažādi interesanti apskates objekti un radošās darbnīcas. Piedalījos arī visādās atrakcijās. Tad braucām ar autovilcieniņu kādus divus kilometrus. (Ričards)

Esot Tērvetes dabas parkā, man vislabāk patika, ka es iemācījos jaunas lietas. Piemēram, es uzzināju, ka senāk bija mazāk mežu nekā tagad. Vēl es iemācījos zāģēt. (Elīna)

Man ļoti patika ekskursija uz Tērveti. Meža dienās es uzzināju- jo vairāk koks uzņem barības vielas, jo resnāks kļūst. Visvairāk man patika no koka darināt vilciņus. (Emīls B.)

Man patika pie brieža. Man patika izbraukt ar vilcienu. Man nepatika, ka no daudz kā bija jāiet prom. Nelija lietus. Bija labs laiks pastaigai. Es pirmo reizi izšāvu ar kaķeni. Man patika dimanti smilšukastē. (Artūrs M.)

2019-06-13

3.a klases apmeklē Turaidas pili projekta “Skolas soma” ietvaros

Mēs - 3.a klase 27. maijā devāmies ekskursijā uz Turaidas pili. Pasākums notika projekta “Skola soma” ietvaros. Vispirms iepazināmies ar Turaida muižas ēku kompleksu.

Interesanti, ka šeit ir daudz dīķu, kuri izveidojušies no tiem laikiem, kad raka mālus un gatavoja ķieģeļus, lai varētu uzbūvēt pili. Vispirms mūs aizveda uz klaušinieku māju, kur gide pastāstīja, kā dzīvoja cilvēki, kad viņi bija klaušinieki. Interesanti bija arī senie darba rīki. Mums parādīja multfilmu. Pēc tam devāmies uz lībiešu māju. Tur uzzinājām vairākus lībiešu vārdus un ticējumus. Mēs arī mācījāmies dziedāt dziesmu “Pūt vējiņi” lībiešu valodā. Meitenēm patika arī rotaslietas, kuras agrāk nēsājušas lībiešu sievietes. Visi izgatavojām draudzīgās rokas pīnītes. Tās gatavojot bija jādomā labas domas. Mūsu klasei patika ekskursija, kurā ieguvām jaunas zināšanas par lībiešiem, vēsturi, viņu valodu. Iesakām arī citiem apmeklēt šo skaisto vietu.

Dzintra Butnāre (3.a klases audzinātāja)

2019-06-06

Latvijas vēstures un profesiju iepazīšanas ekskursijas.

Viskarstākās maija dienas rītā 6.b klases skolēni devās ekskursijā uz Koknesi un Skrīveriem.

Ekskursijas mērķis bija iepazīt dažādas profesijas, uzzināt Latvijas vēsturi.

Pirmais pieturpunkts bija ģimenes uzņēmums “Kāpiņa”, kurš izgatavo dažādus skaistus ādas izstrādājumus: atslēgu piekariņus, jostas, rokassprādzes, grāmatu un pasu vākus, naudasmakus, mugursomas u.c.

Uzņēmuma darbiniece parādīja skolēniem un aicināja pazīt no dažādiem dzīvniekiem iegūtas ādas, to izmantošanu dažādu izstrādājumu izgatavošanā.

Mūsu apmeklējuma dienā tika izpildīts pasūtījums - vairāki ēdienkartes ādas vāki kādam krogam. Mēs varējām vērot to tapšanas procesu. Visi ādas izstrādājumi šajā darbnīcā tiek darināti ar rokām.

Katram skolēnam bija iespēja izgatavot savu atslēgu piekariņu un rokassprādzi.

Uzņēmuma darbinieki Pērses upes krastā mums bija sagatavojuši tēju piknikam. Karstās dienas rīta cēlienā bija iespēja atpūsties, ieturēt maltīti un pabradāt pa vēso ūdeni Pērses upē.

Tālāk mūs ceļš veda uz Likteņdārzu - dāvanu Latvijai 100. dzimšanas dienā, kur ekskursiju vadīja gide Spodra. Vispirms mums izstāstīja par salas vēsturi, Likteņdārza dzimšanu 2008.gadā. Uzzinājām par Likteņdārza ideju un vīziju, dibinātājiem un arhitektiem. Arī mēs ziedojām Likteņdārzam.

Galvenajā ekskursijas daļā ,,5 akmens stāsti" - iepazināmies ar Likteņdārza objektiem, tos apskatot grupās.

Vēl iegriezāmies Kokneses centrā pavērot Pērses ūdenskritumu un devāmies uz Skrīveriem, lai paši savām rokām iemācītos satīt konfektes “Gotiņa”.

Uzzinājām, ka konfekšu tinējas darbs ir grūts, nepieciešama liela precizitāte un jāstrādā ļoti ātri. Dienā jāsatin 70-100kg konfekšu, vienā kilogramā ir 64 konfektes. Šo profesiju var apgūt tikai uzņēmumā.

“Skrīveru Saldumi” ģimenes uzņēmumā noskatījāmies filmu par konfekšu ražošanas procesu, atbildējām uz jautājumiem, saņēmām balvas, iemācījāmies glīti satīt paši savas 5 konfektes, iesaiņot tās.

Manāmi noguruši no iespaidiem un karstuma devāmies mājup.

Kl.audz. A.Pavāre

1.Likteņdarzā mūs sagaidīja interesanti un aizraujoši uzdevumi.

2.Ādas darbnīcā mēs izgatavojām ļoti skaistus piekariņus un roku sprādzes.

3.Skrīveru saldumos mūs sagaidīja interesanta meistarklase konfektes ,,Gotiņa “tīšana.

4.Ekskursija bija ļoti krāšņa,interesanta un brīnišķīga.

5.Man šī ļoti patika un manuprāt vajadzētu vairāk tādu ekskursiju .

Agate Bogdane

Bija ļoti skaists Likteņdārza lielais Amfiteātris.

Ļoti labi pastāstīja, kā gatavo Skrīveru konfektes Gotiņa.

Mums stāstīja, kā jaunas meitenes taisa dažādas lietas no ādas un viņas to visu taisa ar rokām.

Taisījām sev aproces no ādas paši.

Varējām izvērtēt kāds ir darbs ar Gotiņa konfektēm.

Amoliņa Letīcija Luīze

Ar 6.b klases skolēniem deāmies ekskursijā uz ādas darbnīcu kur veidojām paši savu piekariņu un rokassprādzi no ādas un vēlāk turpat ieēdām pusdienas. Tad mēs devāmies uz Likteņdārzu, kur mums bija orientēšanās uzdevums, kuru uzdeva gide. Pēc Likteņdārza apskates devāmies uz Skrīveru saldumiem, kur mums parādija kā veido gotiņu konfektes un arī pašiem bia iespēja tādas uztaisīt. Ar to arī ekskursija beidzās un mēs devāmies atpakaļ uz skolu.

Brenčevs Tomass Roberts

Prieks, ka Latvijā ir tādas skaistas, interesantas vietas. Man ļoti patika ādas darbnīca un ,,Skrīveru saldumi". Es izbaudīju laiku skaistā saulainā dienā ,,Likteņdārzā". Liels paldies 6.b klases skolotājai par ideju ekskursijai.

Rebeka Rimša

Ekskursija pa Vecrīgu sadarbībā ar Rīgas Centrālo bibliotēku, bibliotēku “Strazds”.

Paldies Jēkaba mammai, skolas bibliotekārei Ivetai Krišjānei.

1.b klases ekskursija

Pateicoties iniciatīvai "Latvijas skolas soma" Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 1.b klase brauca mācību ekskursijā uz zinātkāres centru "Zinoo" Cēsīs.

Skolēni piedalījās nodarbībā, kuras tēma bija SKAŅA. Ar dažādu eksperimentu palīdzību, saprata kā rodas skaņa, kurš materiāls vislabāk vada skaņu.

Pēc nodarbības bērniem bija iespēja apskatīt interaktīvas ekspozīcijas, kur bērni varēja paši izmēģināt dažādas tehnoloģijas un pārbaudīt dabas likumus: atrast līdzsvaru, izskaidrot optiskās ilūzijas, ielūkoties caur mikroskopu, spēlēt dažādas spēles, redzēt zibeni un daudz kā cita. Visi bērni saņēma lielisku gandarījumu ekskursijas laikā.

1.b klases ekskursija

2019.gada 13.maijā 1.b klase kopā psiholoģi Kristīni un audzinātāju devās mācību ekskursijā uz Dardedzes centru.

Džimbas namiņš atrodas Cieceres ielā 3. Mūs sagaidīja Džimbas palīdzes, akvārija zivtiņas, divi jautri papagailīši. Visiem, dodoties ceļojumā, piešķīra īpašus apmetnīšus ar vārda zīmīti un senlaicīgus koferīšus.

Skolēni saņēma Džimbas ceļojuma pasi. Ceļojums sākās vilcienu stacijā, kur katrs pastāstīja par sevi. Skolēnus sadalīja divās grupiņās. Apmeklēja īpašas istabas, kur klausījās, domāja, atbildēja uz jautājumiem un pelnīja Džimbas naudiņas – dālderus. Par dālderiem ceļojuma beigās varēja nopirkt Džimbas suvenīrus – lielo plakātu, nozīmītes un grāmatzīmes. Liels prieks bija satikt pašu Džimbu. Viņš stāstīja par sevi, par ģimeni un ceļojumiem.

Ceļojuma noslēgumā našķojāmies ar tēju, cepumiem, konfektēm  un līdzi paņemtajām sviestmaizēm Džimbas kafejnīcā.