Berģu Mūzikas un mākslas pamatskola
LATVIJAS EKOSKOLA
Image 1 Image 2 Image 3 Image 4 Image 5

Zaļās Vārnas Vēstis 2018./2019.m.g.

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas koncertbrauciens Trogir Summer Horvātija 14.09. – 21.09. 2019.

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas orķestra un kora dalībnieki ir atgriezušies no koncertbrauciena Trogir Summer Horvātija 14.09. – 21.09. 2019.

Par Horvātiju saka tā: eņģeļi nesa maisu ar skaistumu un daili, lai izbārstītu to pa visu zemeslodi, bet viņiem uzbruka velns un saplēsa maisu; viss skaistums izbira pār Horvātiju, tāpēc šī valsts ir tik krāšņa. Horvātiju uzskata par vienu no ekoloģiski tīrākajām valstīm pasaulē. Horvātijas piekrastē ir aptuveni 700 lielākas salas un aptuveni 450 mazas saliņas, no kurām daudzas nav apdzīvotas. Salas atšķiras gan pēc lieluma, gan pēc to dārgumiem: daļu sedz sudrabainas olīvkoku birzis un zaļojoši vīna dārzi, priežu audzes un mandarīnu plantācijas, turpretim citas ir tuksnešainas un rūsganas. Bet salām ir kaut kas kopīgs — jūras ūdeņos apslēptie rifi ar koraļļiem, dažādām zivīm un ežiem. Arī mēs braucām pārbaudīt šo skaisto skaistumu.

Divās dienās pieveikuši veselu tūkstoti kilometrus, vēlā vakara stundā no kalna nogāzes ieraudzījām skaistās Trogiras pilsētas ugunis. Mūsu apartamenti bija Adrijas jūras malā, Okrug Gornij pilsētiņā. Bija burvīgs vakars un pat paspējām aiziet līdz pludmalei, lai ieelpotu Adrijas jūras smaržu, kas ir viena no tīrākajām jūrām pasaulē, pazīstama ar sāļo ūdeni un pārtikas sāls ieguvi.

1. dienā devāmies iepazīt Trogiru. Trogira ir skaista viduslaiku vecpilsēta uz mazas mākslīgas saliņas starp līčiem, Čiovo salu un kontinentu. Trogira ir pilsēta — ar neatkārtojamu kolorītu — tirdziņiem,, palmām, jahtām līcī un Dalmācijas liriskajām mūzikas skaņām. Nogaršojuši saldējumu, izstaigājuši tirgu, kur sajutām žāvētu vīģu smaržu, safotografējām skaistas bildes un devāmies atpakaļ uz pludmali. Bet atpūta jau nebija, jo bērni aktīvi iesaistījās ūdens atrakcijās. Te pēkšņi sauciens pēc palīdzības, jo Krišjānim jūrā iekritis maks un notiek brīnums. Ūdens ir tik ļoti dzidrs — tajā iespējams saredzēt maku un tas tiek izcelts no ūdens. Viss beidzas laimīgi!
  2. dienā braucām ekskursijā uz Spitu un Makarsku.Splita ir Dalmācijas un Adrijas jūras piekrastes  lielākā pilsēta. To dēvē arī par Balto Splitu. Pilsētas vēsture saistīta ar Romas imperatora Diokletiānu. Pēc viņa rīkojuma 4. gadsimta sākumā  uzcelta Diokletiāna pils, kas mūsdienās veido Spitas centru. Šī ir ne tikai pils, bet arī nocietināta militāra struktūra ar augstām sienām. Kādu laiku tajā uzturējās vairāk nekā 9000 cilvēku. Kad romieši pameta pili, tā bija tukša vairākus gadsimtus. Attēlota uz 500 kunu banknotes. 1979. gadā kopā ar Splitas vēsturisko centru iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā. Tiek uzskatīta par vislabāk saglabājušos Romas impērijas laika pili. Pilī filmēta seriāla "Troņu spēles" ceturtā sezona. Dienas otrā pusē pa ceļam uz Makarsku baudījām Horvātijas gleznainos skatus, kā arī baudījām silto un caurspīdīgo Adrijas jūras ūdeni.
  3. dienā koncertbrauciena nozīmīgākais notikums - koncerts Trogiras vecpilsētā Svētā Lavrentija katedrāles pakājē uz simt gadus veciem bruģakmeņiem. Bijām sagatavojuši veselas stundas koncertu ar orķestra un  kora skaņdarbiem ar programmas pieteikšanu. Publikai patika uzzināt šo nelielo informāciju par latviešu komponistiem, kā arī īpaši bērniem rakstīto mūziku. Muzicējām brīvi, ar degsmi, izbaudot šo iespēju redzēt Trogiras tūristu lielo ieinteresētību mūs klausīties, kuri  ar aplausiem mūs uzmundrināja katram nākošajam skaņdarbam. Koncerta noslēgumā par kulmināciju kļuva skolotājas Viktorijas Žukovas vijoles solo ar V. Monti “Čardašu”.  Gan bērni, gan skolotāji tika piepildīti ar  koncertēšanas prieku siltajā vakarā šīs pilsētas sirdī.

1. dienā  devāmies ar kuģīti  apskatīt apkārtējās salas, izbaudot aizraujošus skatus ar brīnišķīgiem līcīšiem, jahtām, peldoties  un saņemot vēl siltos saules starus.
  2. pēdējā diena Horvātijā sākās ar Plitvicas ezeru nacionālā parka apskati. Tā kā bijām atbraukuši pirms parka atvēršanas, radās iespēja noskatīties filmu par Plitvices dabas parku četros gadalaikos. Tur ir gleznainās klintīs ieskauti ezeri, ūdenskritumu kaskādes un neskaitāmi foreļu bari kristāldzidros ūdeņos. Kopumā parkā gozējas 16 ezeri, kas savstarpēji savienoti ar ūdenskritumiem.  Ūdens šķīdina kaļķakmeni un dolomītu, tas atkal nosēžas uz kokiem, un koki apaug ar kaļķakmeni. Virszemē ūdens sasilst un pārvēršas kaskādēs. Apakšējos četros ezeros pamatā ir smilšakmens, un ezeri ir izveidojušies iebrukušās krasta alās. Zili zaļā krāsa veidojas no ķīmiskas reakcijas, un tonis ir atkarīgs no planktona (ūdens augu un dzīvnieku mikroformu kopums) koncentrācijas. Visu parku izstaigāt nepaspējam, bet tā skaistums paliks vēl ilgi atmiņā un vēlēšanos vēl atgriezties.

Sakām uz redzēšanos Horvātija!

Pēc garā tūkstoš kilometru brauciena esam atgriezušies laimīgi mājās.

Sakām lielu paldies mūsu pašvaldībai, direktorei Ilzei Briņkei par uzticēšanos mums  nest mūsu skolas vārdu un orķestra un kora veikumu citā valstī, par bērnu un skolotāju sajūtām kopīgi izjūtot sajūsmu koncertējot.

Paldies diriģentiem Egilam Šķetrim un Ingūnai Rijniecei, skolotājiem Viktorijai Žukovai, Ilzei Krapauskai, Kristīnei Vilmanei, Ilutai Ozerei, Matīsam Ozoliņam, Matīsam Veigulim par audzēkņu sagatavošanu koncertam.

Paldies  gidei Dainai un  abiem šoferīšiem, kas gādāja par mūsu drošību un labo noskaņojumu!

Dir. vietn. Ilga Ozola

2019-10-07

7.a klases Dzejas dienu velobrauciens uz Ojāra Vācieša muzeju

11.septembrī 7.a klase devās Dzejas dienu velobraucienā uz O.Vācieša muzeju Rīgā, Pārdaugavā, vienlaikus piedaloties arī Eiropas Mobilitātes nedēļas un Olimpiskās dienas ieskaņas pasākumā. Brauciens ar velosipēdiem bija grūts, jo bija jāpārvar VEF tilts un Akmens tilts. Muzejā bija labākā sagaidīšana, ko jebkad biju redzējusi, mūs pacienāja ar tēju, cepumiem un āboliem. Varējām arī notiesāt līdzi paņemto ēdienu. Ojāra Vācieša muzejs bija interesants, dažas telpas bija tikko atjaunotas par godu Latvijas simtgadei. Visinteresantākā šķita dzejnieka grāmatu kaudze. Mēs pie tās nofotografējāmies. Paldies skolotājai Ievai Križevicai par brīnišķīgo ekskursiju un iedvesmošanu! (Annija Dāvidsone)

Man šajā ekskursijā visvairāk patika tas, ka mēs braucām ar velosipēdiem līdz Pārdaugavai un atpakaļ. Es domāju, ka aizmugurē bija braukt visinteresantāk, jo nebija jāuztraucas – kāds ieskries ar savu velosipēdu mugurā. Man nepatika, ka daži klasesbiedri nemācēja uzmanīgi un droši braukt. (Pēteris Rāzna)

Man ļoti patika šī ekskursija, taču nedaudz piekusu pēc velobrauciena. Muzejā mums pastāstīja par Ojāra Vācieša dzīves gaitu, ka pirmo viņa dzejoli dzīves biedrene aizsūtīja uz žurnālu un tur to izdeva. ( Nika Troņajeva)

Mēs braucām no skolas uz Ojāra Vācieša muzeju ar velosipēdiem, jo dažreiz vajag kādu fizisku aktivitāti, kas saistīta ar skolu. Velobrauciena laikā bija dažas tehniskās problēmas, taču muzejs bija ļoti interesants, skaists un darbinieki bija jauki. (Dana Malahova)

Man patika šī ekskursija, patika braukt ar divriteni. Labprāt brauktu atkal, bet kaut kur citur. Šis vīrietis vēsā mierā visu pastāstīja un izstāstīja. (Oskars Bringa)

Velobrauciens bija ļoti jauks un draudzīgs, un interesants. Muzejs bija omulīgs, tur bija ļoti draudzīga uzņemšana. (Teodors Balodis)

Trešdien mēs, 7.a klase, ar divriteņiem devāmies uz O. Vācieša muzeju. Man ļoti patika šis velobrauciens tāpēc, ka bija jautri. Es gribētu vēl šādas ekskursijas. (Nikola Elizabete Pētersone)

11. septembrī mēs, 7.a klase, devāmies uz Ojāra Vācieša muzeju ar velosipēdiem, tajā bija ļoti interesanti, mēs uzzinājām daudz ko jaunu par Ojāru Vācieti. Man ļoti patika šī ekskursija, es ceru, ka mēs dosimies tādās vēl. (Liene Vasile)

2019.gada 11.septembrī es ar 7.a klasi devos ekskursijā uz Ojāra Vācieša muzeju. Mums ļoti patika muzejā, bet ceļš nebija viegls. Mēs braucām no skolas caur Juglu uz Pārdaugavu. (Lūkass Jānis Misāns)

Uzzināju, ka kafiju Ojārs Vācietis dzēra daudz, staigāja viņš ar termosiem rokās, jo dzejniekam to bija daudz. Grāmatu pārāk daudz, grāmatu plauktos tām vairs vietu nebija,  tāpēc tās uz grīdas krāva kaudzēs. Kad viņam vajadzēja kādu grāmatu, tad gāja pakaļ uz bibliotēku. (Elza Laugale)

2019.gada 11.septembrī es ar klasi devos velobraucienā. Sākām mēs braukt no skolas. Gāja ļoti jautri, es ar Pēteri biju aizmugurē un pieskatījām visu pārējo klasi. Ar Pēteri taisījām visu ceļu jokus un trikus. Kad mēs nonācām Ojāra Vāciešu muzejā, mūs sagaidīja ar tēju, āboliem un cepumiem. Tad, kad pasēdējām ārā, mēs gājām apskatīt Ojāra dzīvokli. Šī ekskursija bija ļoti jautra, vajadzētu atkārtot. (Artūrs Valgers)