Berģu Mūzikas un mākslas pamatskola
LATVIJAS EKOSKOLA
Image 1 Image 2 Image 3 Image 4 Image 5

Zaļās Vārnas Vēstis 2023./2024.m.g.

6. a klases ekskursija Daugavas muzejā

2018-09-29

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 6.a klases (kl.audz.Ieva Križevica) un 6.b klases (kl.audz. Arta Pavāre) skolēni Skolas somas projekta ietvaros 2018.gada 21.septembrī apmeklēja Daugavas muzeju. Mācību ekskursijai skolēni jau laikus gatavojās, sasaistot mācību ekskursiju ar literatūras mācību programmu un apgūstot tēmu „Teikas”. Literatūras stundās skolotājas (I.Križevica, I.Krastiņa) palīdzēja skolēniem saskatīt senā cilvēka izpratni par dažādu parādību izcelsmi un vēsturiskiem notikumiem, personībām, pārrunāja, kādi teiksmaini notikumi saistīti ar Daugavu, un secināja, kāpēc Daugavu sauc par Likteņupi.

Skolēni Daugavas muzejā piedalījās divās muzejpedagoģijas nodarbībās, t.i., „Zudusī Daugava”, kurā uzzināja, kāda bija Daugava pirms HES būvniecības, kas palika zem ūdens un kas nāca vietā, un orientēšanās nodarbībā „Izaicinājuma spēle” pa Doles salas muižas parku, kur atraktīvā veidā meklēja atbildes un informāciju gan par vēstures, gan dabas jautājumiem.

6.a un 6.b klases skolēni 21.septembrī devās uz Daugavas muzeju., kur mēs orientējāmies pa parku, bet pēc tam izzinājām muzeju, minējām krustvārdu mīklas. Visiem ļoti, ļoti patika, jo bija interesanti. Man nepatika, ka daži traucēja klausīties un uztvert informāciju. Es vēlētos to apmeklēt vēlreiz. Paldies muzeja gidei un skolotājai par šo skaisto un jauko klases ekskursiju. Paldies arī muzejam par skaistajiem eksponātiem izstādē. Ieteiktu to apmeklēt citiem.

Annija Dāvidsone, 6.a klases skolniece

Daugavas muzejs atrodas Salaspilī. Nebija ilgi jābrauc autobusā. Man patika sportiskā orientēšanās un muzeja dizains. Man nepatika, ka pēc tam, braucot uz skolu, autobusā bija karsti. Es uzzināju, ka Daugava tek cauri Baltkrievijai, Krievijai un Latvijai, kā dēvē rīku, ar ko izceļ no upes gultnes akmeņus. Es domāju, ka ekskursija man bija gana laba.

Pēteris Rāzna, 6.a klases skolēns

Pirmdien, 21. septembrī, mēs, 6a klase, devāmies uz Daugavas muzeju. Man patīk ekskursijas, kurās var veikt sportiskas aktivitātes, līdz ar to man arī šī ekskursija likās interesanta. Man visvairāk patika orientēšanās, jo tur varēja izskrieties. Vēl man patika krustvārdu mīkla, jo mēs strādājām pāros. Man šī ekskursija likās aizraujoša un interesanta. Es vēl gribētu braukt līdzīga veida klases ekskursijās.

Nikola Elizabete Pētersone, 6.a klases skolniece

2018.gada 21.septembrī es ar klasi devos uz Daugavas muzeju. Tur mums pašā sākumā vajadzēja apskatīt muzeju, un tad mēs devāmies orientēties. Mums vajadzēja atrast laikam 12 punktus, kur bija rakstīta atbilde uz jautājumiem. Tad mēs devāmies atpakaļ uz muzeju, kur mums bija jāstaigā pa muzeju un jāmeklē atbildes krustvārdu mīklai. Visvairāk man patika tas, ka mēs visi bijām saģērbušies dzeltenos kreklos kā cālīši. Kopumā mums gāja diezgan jautri un bija interesanta ekskursija.

Elza Laugale, 6.a klases skolniece

Šī gada 21. septembrī 6.a un 6.b klases bija Daugavas muzejā, kur uzzināja visādas jaunas lietas, piemēram, kur atrodas Latvijā HES. Vel apskatījām visādus darbarīkus, kā attīrīja HES zemes gabalus. Vel mēs apskatījām visādus artefaktus, piemēram, visādas pīpes no Holandes un visādas vecas skeletu galvas.

Oskars Bringa, 6.a klases skolnieks

Piektdien pēc stundām es ar klasi devos uz Daugavas muzeju, kas atrodas Doles salā. Kad Atbraucām, uzreiz gājām uz muzeju, priecājoties par skaisto un saulaino dienu. Muzejā mēs aplūkojām daudz dažādu eksponātu, kuri visi ir saistīti ar Daugavu un Rīgas HES būvēšanu. Vēlāk mūs sadalīja komandās un organizēja orientēšanas sacensības pa visu parka teritoriju. Mana komanda – es, Annija un Liene – uzvarēja! Tad mēs atgriezāmies muzejā un pāros risinājām krustvārdu mīklu par muzejā esošajiem objektiem. Manuprāt, visiem ekskursija ļoti patika.

Teodors Balodis, 6.a klases skolnieks

2018. gada 21. septembrī es ar abām sestajām klasēm devos ekskursijā uz Daugavas muzeju. Tur mēs daudz uzzinājām par Rīgas HES (Rīgas hidroelektrostaciju) un Daugavu. Es uzzināju, kā Pļaviņu HES appludināja Staburagu. Kad uzcēla HES, Daugavā pacēlās ūdens līmenis, tādējādi noslīcinot apmēram 160 mājas. Vēl mums stāstīja, ka senos laikos cilvēki taisīja kaula rotaļlietas – rūcējus, bērni tos uzvēra uz aukliņas, tad iegrieza un tad strauji nostiepa, un sanāca ļoti daudz interesantu skaņu. Senos laikos ļoti populāri bija medaljoni ar dzīvnieku, it īpaši ar putnu figūrām. Es ieteiktu arī citiem apmeklēt šo vietu, jo mēs tur izklaidējāmies un daudz ko uzzinājām. Visvairāk man patika piedalīties orientēšanās pasākumā „Izaicinājuma spēle”.

Lūkass Jānis Misāns, 6.a klases skolnieks

Šī gada Olimpiskajā dienā mēs, 6.klases skolēni, braucām uz Daugavas muzeju. Mums bija orientēšanās, kurā bija ļoti jautri, lai gan komanda, kurā es biju, zaudēja, bija ļoti jautri, un es uzzināju daudz jauna. Mums bija jāpilda arī krustvārdu mīkla, kuru pildot, es pati biju šokā par to, cik daudz es nezināju. Es ļoti gribētu pateikties gidei un skolotājiem, kā arī klasesbiedriem par šo ekskursiju.