Berģu Mūzikas un mākslas pamatskola
LATVIJAS EKOSKOLA
Image 1 Image 2 Image 3 Image 4 Image 5
     

Zaļās Vārnas Vēstis 2017./2018.m.g.

Dabaszinātņu nedēļa 2018


No 16. - 20.04. mūsu skolā norisinās dažādi dabaszinātnēm veltīti pasākumi!

PIRMDIEN: būs iespēja piedalīties konkursā "EKO-ieradums" un sākt veidot bilžu komiksu par kādu videi draudzīgu ieradumu, kuru turpmāk apņemtos ieviest savā ikdiemā! Iesniegšanas temiņš 23.04.

OTRDIEN: pie mums ciemosies eksperts no "Zaļā josta" un atbildēs uz visiem jautājumiem, kas sasitīti ar atkritumu šķirošanu!

TREŠDIEN: skolā norisināsies "EKO-olimpiāde", kur teorētiskos un praktiskos pārbaudījumos 5. - 9. klašu komandas sacentīsies par zaļākās klases titulu! Katra klase jau iepriekš izvirza vienu vai divas komandas.

CETURDIEN: skolā ciemosies FIZMIX, kuri aizraus ar dažādiem dabaszinātņu paraugdemostrējumiem un vērsīs uzmanību tam, ka zināt vairāk ir liels bonuss!

PIEKTDIEN: skolēniem būs iespēja piedalīties radošajās darbnīcās. Lai piedalītos ir jāpiesakās klases audzinātājai vai skolotājai Ingai Kuzņecovai. Tāpat ir jāizvēlas, kuru no piedāvātajiem eksperimentiem veiksi un jāņem līdzi nepieciešamais!

 

Uz tikšanos!

2018-04-17


Lieldienas 4. a klasē

Lielā dienā jeb pavasara saulgrieži ir laiks, kad daba un cilvēki svin gaismas uzvaru pār tumsu. Latvijas Etnogrāfiskais brīvdabas muzejs piedāvā interaktīvu programmu “Lieldienu svinēšana senajā latviešu zemnieka sētā ”, kurā piedalījāmies arī mēs- 4.a klase.

 

Ekskursijas laikā skolēni iepazinās ar vidēji turīgu Kurzemes zemnieka saimniecību ap 19. gs. vidu. Viņi guva priekšstatu par darba dzīvi šai sētā un Lieldienu svinēšanas tradīcijām (telpu pušķošanu, svētku ēdienu gatavošanu, olu krāsošanu, zīlēšanu, šūpoļu kāršanu), par ko laipni pastāstīja saimniece Baiba. Brīvdabas muzeja darbinieks Imants iemācīja seno latviešu tradicionālās spēles ”Vistiņas ķeršana”, “Olu ganīšana”, kā arī atgādināja citas Lielās dienas tradīcijas (ripināšana, mešana, u.c.). Beigās visi laimīgi iemēģināja šūpoles, lai vasarā nekostu odi.

Artūrs- “Šajā mācību ekskursijā es uzzināju par seno lībiešu sētu un to, ka saimnieks galdam sēž galā un putru visa saime ēd no vienas kopīgas bļodas. Mēs spēlējām arī dažādas spēles. Vismīļākā spēle man bija “Mēness un Saule”, kurā sadalījās divās komandās un pēc tam “saules” ķēra “mēnešus” un otrādāk.”

Alberts- “Uz šo ekskursiju mēs braucām ar sabiedrisko transportu. Kad mēs ieradāmies Brīvdabas muzejā, mēs meklējām koka olas. Pēc tam iegājām pašā mājā, kur mums izstāstīja visu sīkāk.”

Vendija- “Es uzzināju kā sauc seno laiku instrumentus. Vēlāk mēs uzspēlējām olu ripināšanu, es uzvarēju! Bija interesanti, ka mēs ar klasi braucām sabiedriskajā autobusā.”

Ernests- “Brīvdabas muzejā kopā ir 118 senās mājas. Mēs tur spēlējām visādas rotaļas. Vissmieklīgākā spēle bija “Cūku olas”. Interesanta bija teika par velnu un lībiešiem. Tajā teikts, ka zvejnieki nemācēja lasīt un rakstīt, arī zivis ķēruši daudz. Bet, kad zvejnieki iemācījās lasīt un rakstīt, tad zivis arī palika gudrākas un tīklā vairs tik viegli neķērās.”

Patriks- “Es uzzināju, ka Brīvdabas muzejā visvecākajai ēkai ir vairāk kā 400 gadu. Mums parādīja bagātu ģimenes māju, jo tā ģimene bija ražīga, bagāta un netrūka ēdiena.”

Sindija-“Ekskursijā es uzzināju tādu tradīciju, ka mājā jākāpj pāri slieksnim ar kreiso kāju, kad iet iekšā. Ja iekāpj ar labo, tad precēsies.”

Rūdis-“Man un dažiem klasesbiedrenēm (10-11 gadi) šī ekskursija likās garlaicīga, jo pārsvarā mēs staigājām  un klausījāmies kā stāsta par lauku dzīvi. Bet interesanti bija tas, ka mēs spēlējām dažas Lieldienu spēles. Bez gida iesaku tur braukt visiem, bet īrējot gidu- no 1.-3.klasei.”

Viktorija-“ Mums izstāstīja, ka senāk tradīcija krāsot olas nebija. Mums parādīja lībiešu māju. Vienā istabā bija trīs gultas- vienā gulēja saimnieka meita, tuvāk durvīm kalps un trešajā kalpone. Tur arī atradās ēdamgalds, uz kura bija četras karotes un liela bļoda, no kuras ēd putru. Lai nesajauktu karotes, uz tām uztaisīja zīmes, bet, ja cilvēks mācēja rakstīt, tad uzrakstīja savu vārdu. Galda galā bija liels krēsls kurā sēž saimnieks un dala maizi.”

Adrianna- “Ekskursijā mums parādīja seno latviešu mājas un spēles. Parasti seno latviešu mājās bija 3 kalpi. Viens palīdzēja makšķerēt, otrs palīdzēja kūtī. Pēc tam mēs meklējām olas. Vadītāji bija ļoti jautri.”

 

 

 

Elīna Krampāne

2018-04-14


Starptautisks projekts „Baltu literatūras nedēļa”

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolā 5.-9.klašu literatūras un latviešu valodas stundu ietvaros skolotāja Ieva Križevica un skolotāja Indra Brantēvica iepazīstināja skolēnus ar lietuviešu dzejniekiem un viņu dzeja, aicinot to izteiksmīgi runāt publikai, tā atzīmējot ne tikai skolas dalību starptautiskā projektā „Baltu literatūras nedēļa” (26.03.-30.03.), bet arī starptautisko Teātra dienu 27.martā. Izvēlētie lietuviešu autora dzejoļi vizualizēti literatūras un vizuālās mākslas stundās kopā ar skolotāju Ievu Vahteri un skolotāju Ilzi Smilgu.

 
 


5.a, 6.a un 7.klases skolēni ne tikai lasīja un iepazina lietuviešu dzeju, bet arī ar skolotāju Ievu Križevicu latviešu valodas stundās iepazina lietuviešu valodas alfabētu, ko salīdzināja ar latviešu valodas alfabētu, meklējot kopīgo un atšķirību, bet pēc tam atšķirīgos burtus vizualizējot.

Skolēni skolasbiedrus iepazīstināja ar saviem atklājumiem, darbus pievienojot skolēnu radošo darbu izstādē, kur jau bija skatāmi lietuviešu dzejas un lietuviešu mūzikas tēli vizuālā mākslā, kas bija tapuši jau pāris dienu iepriekš.

 

Skolēni iepazina ne tikai lietuviešu valodas alfabētu, ko salīdzināja ar latviešu valodas alfabētu, meklējot kopīgo un atšķirību, bet tos arī mēģināja likt kopā, veidojot vārdus, teikumus, dialogus, lai iepazītos, lai pastāstītu par sevi, lai uzzinātu nepieciešamo informāciju lietuviešu valodā.

 

 

Stundas izskaņā skolēni varēja izmēģināt lietuviski ne tikai lasīt, bet arī dziedāt karaoke kopā ar Lauri Reiniku (https://www.youtube.com/watch?v=h7k1vkC52S0).

   

Savukārt 5.a un 6.a klases skolēni literatūras un latviešu valodas stundu sporta pauzē kājas izlocīja dancī, apgūstot skolotājas Ievas Križevicas vadībā lietuviešu danci "Pankūkas". Paldies 5.a klases skolēniem par vēlmi izlocīt kājas ritmiskā pauzē! Īpašs paldies 6.a klases meitenēm - Rēzijai, Sofijai, Esterei, Adriānai - par izturību, nodejojot bez pārtraukuma 5min! Paldies atbalsta komandai – 6.a klases zēniem!

   


Priecājamies, ka šogad projektā iesaistījās arī sākumskolas skolēni. Skolotāja Džeina Bredika ar 4.b klases skolēniem latviešu valodas stundā iepazina lietuviešu valodas alfabētu, ko salīdzināja ar latviešu valodas alfabētu, bet pēc tam skolēni paši ievingrināja roku lietuviešu alfabēta rakstībā.

Arī mūzikas stundās kopā ar skolotāju Lolitu Misāni sākumskolas un pamatskolas skolēni iepazina lietuviešu komponista un gleznotāja M.K.Čurļoņa mākslas un mūzikas daiļradi; klausoties simfonisko poēmu „Jūra”, radās jauni un krāsaini skaņu tēli.

Paldies skolēniem par dalību projektā, paldies vecākiem par atsaucību un atbalstu! Paldies skolas bibliotekārei Ivetai Krišjānei un Upesciema Tautas bibliotēkas vadītājai Ivetai Pastarei par atsaucību, sadarbību, atbalstu, meklējot un atrodot lietuviešu dzejoļus bibliotēku fondu krājumos! Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas bibliotēkā bija skatāma lietuviešu rakstnieku grāmatu izstāde, ko sagatavoja skolas bibliotekāre Iveta Krišjāne un ko labprāt apmeklēja skolēni gan kopā ar pedagogiem, gan individuāli.

Liels paldies pedagogiem – Indrai Brantēvicai, Lolitai Misānei, Ievai Vahterei, Ilzei Smilgai, Džeinai Bredikai – par ieguldīto darbu, laiku, par baltu kultūras, mākslas, valodas intereses radīšanu skolēnos, par skolēnu radošo darbu izstādes veidošanu.

Vairāk par projektu skatīt, lasīt, salīdzināt, vērtēt https://www.facebook.com/groups/276831082747361/

 

 

Projekta koordinatore – Ieva Križevica,

latviešu valodas un literatūras skolotāja

 

Dalībskolu saraksts šeit...

Sveiciens šeit...

Foto galerija šeit...

 

2018-04-14


5.a klases skolēni pavasara brīvlaikā apmeklē izrādi

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 5.a klases skolēni pavasara brīvlaiku (17.03.) noslēdza kopā ar vecākiem un klases audzinātāju Ievu Križevicu Latvijas Nacionālā teātrī ar izrādi pusaudžiem un vecākiem „Savāds atgadījums naktī ar suni”. Izrāde pusaudžiem stāsta par to, kāda ir pasaule, uz kuru var būt arī atšķirīgs skatījums, bet vecākiem – kā sadzīvot ar neparastu bērnu.

 

 

Izrāde sākas ar to, ka galvenais varonis Kristofers atrod nogalinātu kaimiņu suni Velingtonu un nolemj atklāt, kurš ir Velingtona slepkava.
Kristoferam ļoti labi padodas matemātika, un viņš zina visas pasaules valstis un to galvaspilsētas no galvas. Kristoferam nepatīk, ka viņam pieskaras, viņam nepatīk svešinieki un dzeltenā, brūnā krāsa. Izrāde ir ieguvusi „Spēlmaņu nakts” 2016/2017 nomināciju Gada video mākslinieks (Toms Zelčs).

Pēc izrādes noskatīšanās 5.a klases skolēni literatūras stundā pārrunāja izrādē redzēto, noskatījās nelielās intervijas ar izrādes aktieriem
https://teatris.lv/izrade/savadais-atgadijums-ar-suni-nakti, lai pēc tam latviešu valodas un informātikas stundā uzrakstītu vēstuli Kristoferam.

Paldies skolēniem par vēlmi izprast citādo sev līdzās! Paldies vecākiem par sapratni un atbalstu! Paldies informātikas skolotājai Santai Šulcai par sadarbību, mācot skolēniem lietišķo rakstu noformēšanu arī informātikas stundās!

5.a klases audzinātāja Ieva Križevica

 

 

Sveiks, Kristofer!

       Tu esi mīļš, sirsnīgs un ļoti gudrs matemātikā. Tas ir ļoti labi! Mūsdienās tādu cilvēku ir ļoti maz.

       Es ceru, ka Tu turpini labi mācīties un klausīt savus vecākus. Mēs Tevi varam atbalstīt un labprāt palīdzēsim, ja Tev to vajadzēs. Mums ļoti patika izrāde, kurā Tu piedalījies. Tev ir īpašs aktiera talants. Tas ir vērtīgs un noderīgs. Mēs apbrīnojam to, kā Tu iemācījies tik daudz matemātiskas darbības un formulu. Tas nekas, ja Tu nedaudz atšķiries no citiem, jo tas nemaina Tavu būtību un dotības. Katrs cilvēks ir citādāk ar saviem plusiem un mīnusiem, talantiem un iespējām izcelties. Katram ir savs viedoklis un iespēja būt citādākam.

       Kā iet Tavam sunītim Mafinam? Un kā iet Tev? Kā sokas ar matemātikas eksāmeniem? Kāds novērtējums? Ar prieku gaidīsim Tavu atbildi!

 

Ar sirsnīgu sveicienu,

Annija un Liene.

Upesciemā 2018. gada 19.martā.

2018-04-12


Projekta nedēļa 6. b klases skatījumā

6.b klase strādāja pie projekta tēmas “Latvijas slavenie un veiksmīgie sportisti”.

6.b klase vēstures stundās kopā ar skolotāju Aldi Brediku apguva tēmu par Pirmajām Olimpiskajām spēlēm Grieķijā.

           Sporta stundā skolotājas Zintas Šestakovskas pavadībā paši izbaudīja vairākas šo spēļu disciplīnas.

           Vizuālās mākslas stundās pie skolotājas Ilzes Smilgas zīmēja Pirmo Olimpisko spēļu fragmentus, atspoguļojot tās uz it kā senajiem traukiem.

           9.martā, dienā, kad skolā norisinājās klašu projektu prezentācijas lielajai skolas projekta tēmai “Ceļā uz Latvijas 100 gadi. Mūsdienas.”, sākās 23.Ziemas Olimpiskās spēles Dienvidkorejā, Phjončhanā.

6.b klases audzinātāja Ilze Smilga

 

 

 

    Mūsu klase kā tēmu izvēlējās Latvijas slavenie un veiksmīgie sportisti. Man šī tēma sākumā neinteresēja, bet projekta nedēļas laikā, tā sāka interesēt. Es biju vienā grupā ar Lauru, Adrianu un Kārli E. Godīgi, man šķita, ka mūsu grupa slikti sastrādāsies un projekts sanāks neveiksmīgs. Tomēr es kļūdījos. Mēs sastrādājāmies diezgan labi, un savācām pietiekami informāciju. Es pat uzzināju šo to jaunu par manas grupas dalībniekiem.

    Manas grupas bērni pacentās ar savu informācijas daļu. Mums bija jāgatavo materiāli par boksu un svarcelšanu. Es apkopojum informāciju par Rebeku Kohu (slavenu latviešu svarcēlāju), Kārlis E. par svarcelšanu, Adrians par boksu un Laura par Mairi Briedi (slavenu latviešu bokseri). Laura arī bija tā, kura salika visu informāciju kopā, bet es paņēmu uz skolu boksa cimdus no mana brāļa. Kopā ar klasi no sporta skolotājas Zintas aizņēmāmies svara stieni.

    Es ar savu klasi piektdienā (kad bija jāprezentē projekts) redzējām 6.a, 2.a, 4.a un 3.a klases darbus. Man personīgi šķita, ka tikai dažas projektu prezentācijas  bija interesantas. Man patika kā 6. a klase nodziedāja dziesmu, un 3. a klases tēma “Mīļākās vietas Latvijā” bija ļoti aizraujoša!

    Man ļoti, ļoti patika šī projekta nedēļa, it īpaši ekskursija (kino apmeklējums), ko spējām izbaudīt visa klase kopā. Es uzzināju daudz vairāk par sportu un slaveniem Latvijas sportistiem. Ceru arī citiem klases biedriem patika šī projekta nedēļa!

Marija Elizabete Šneidere 6. b klase.

 

Mūsu klases projekta tēma bija "Latvijas slavenie un veiksmīgie sportisti". Mana grupa taisīja projektu par biatlonu, futbolu, hokeju un skeletonu.

Manuprāt, mums viss izdevās. Mēs redzējām 6.a, 2.a, 3.a un 4.a klases projektus. Vislabāk man patika 2.a klases projekts par maizi, jo es nezināju, kur radās maize un cik maiznīcas ir Latvijā. 6.a klases projekts man patika, jo viņi nodziedāja dziesmu un stāstīja par mūziķiem. 4.a klase stāstīja par ekoskolām Latvijā. Es nezināju, ka Latvijā ir tik daudz ekoskolas. 3.a klase stāstīja par savu mīļāko vietu Latvijā. Es uzzināju vairākas jaunas vietas Latvijā.

Alekss Indrikovs

                   

Mūsu klases projekta tēma bija '' Latvijas slavenie un veiksmīgie sportisti.'' Par projektu sākām domāt jau pirms projektu nedēļas, tādēļ projekta nedēļā mūsu klasei veicās raitāk. Mūs sadalīja vairākās grupās un katrai grupai arī iedalīja konkrētus sporta veidus. Mūsu grupai katram bija uzdevums atrast informāciju vai ko interesantu par konkrētu sportistu un sporta veidu.

9.februārī iepazināmies ar 6.a, 2.a, 4.a un 3.a klašu projektu priekšnesumiem. Vislabākā, manuprāt, bija 3.a klases prezentācija par viņu mīļākajām vietām Latvijā. Manuprāt, šis pasākums bija lielisks, lai gūtu pieredzi un uzzinātu ko jaunu.

Madara Šņickovska

 

Mēs ar klasi strādājām pie projekta par slavenajiem sportistiem Latvijā. Man ļoti patika šis projekts un ceru, ka citiem arī patika. Sadalījāmies pa grupām. Manai grupai bija jāapkopo informācija par motokrosu un BMX braukšanu. Visgrūtāk man bija izdomāt, ko zinu par BMX un sameklēt interesantus materiālus.

            Skatījāmies ari citus projektus, tas ir, 6.a, 2.a, 3.a un 4.a klases. Visvairāk man patika projekts par EKO skolām (4.a klasei). Tas, manuprāt, bija visinteresantākais projekts, ko redzēju tajā dienā.

Daniels Savins

 

Manuprāt, mūsu klase labi strādāja pie projekta, bet tomēr, varējām strādāt mazliet nopietnāk. Manas grupas tēma bija par basketbolu, volejbolu un tenisu. Es sameklēju informāciju par basketbolu.

Es redzēju 6.a, 2.a, 4.a, 3.a klašu projektus. Vairāk man patika 3.a un 4.a klases projekti, jo, manuprāt, viņu projekti bija visinteresantākie.

Rūdolfs Osmanis

 

Mūsu klase piedalījās skolas projektā, kura tēma ir ''Ceļā uz Latvijas 100gadi. Mūsdienas." 6.b klases tēma bija "Latvijas slavenie un veiksmīgie sportisti". Manas grupas tēma bija par biatlonu, skeletonu, hokeju un futbolu. Es pats taisīju projektu par skeletonu, un informāciju pārsvarā ņēmu no Wikipedia. Tā kā no skeletona aprīkojuma es neko nevarēju sameklēt, tad paņēmu savu futbola bumbu, kas noderēja futbola tēmas prezentēšanai.

9.februārī es redzēju 6.a, 2.a, 4.a, 3.a klases projektu prezentācijas. Man visvairāk patika 6.a klases prezentēšana, jo viņiem bija par Latvijas mūziķiem un koncertzālēm, un viņi dziedāja dziesmu. Arī pārējo klašu prezentācijas man šķita ļoti interesantas.

Emīls Cēsnieks

 

Es ar savu klasi projektu nedēļā strādājām pie projekta par Latvijas slaveniem un veiksmīgiem sportistiem. Mēs jau pirms projektu nedēļas izveidojām grupas, izvēlējāmies tēmas jeb tematus un atradām informāciju. Grupā, kurā es atrados, bija šādās tēmas: maratons, šķēpmešana un vieglatlētika. Mūsu grupa rādīja un stāstīja par šķēpu.

Mēs redzējām, kā savus projektus prezentēja 6.a, 2.a, 3.a un 4.a klases. Manuprāt, visinteresantākais projekts, kuru mēs redzējām, bija 6.a klasei. Viņiem projekts bija par Latvijas mūziķiem. 2.a klase, gatavojot savu projektu, brauca ekskursijā. Tās laikā viņi paši arī taisīja un cepa maizi.

Mūsu klase darbu pie projekta  ātri pabeidza. Tas bija ļoti labi, jo mēs varējām atpūsties. Manuprāt, mēs ļoti labi noprezentējām savu darbu un arī citas klases.

Krese Anna Lūse

          

Mūsu klase projektu veidojām caur Word programmu un pēc tam visu apkopojām Power Point programmā.

Manas grupas tēma bija par biatlonu, futbolu, hokeju un skeletonu. Bija jāatrod informācija par katra sporta veidu un sportistiem.

Es redzēju 6.a klasi un viņiem bija tēma par slaveniem mūziķiem un par koncertzālēm. Viņiem bija visgarākā prezentācija. 3.a klasei bija projekts par mīļākajām vietām Latvijā. 2.a klasei - par maizi un no kurienes tā nāk, kā to taisa un kā to cep. 4.a klasei bija projekts par EKO skolām un par to, ko EKO skolas dara. Man patika un tas šķita interesanti.

Man patika visu klašu prezentācijas. Ļoti interesanti būtu uzzināt, kā 6.a klase tik apjomīgu prezentāciju uztaisīja.

 Filips Frankevics

 

Mūsu klase gatavoja projektu par Latvijas slavenajiem un veiksmīgajiem sportistiem. Mēs visi sadalījāmies piecās grupās, kur katra grupa sagatavoja informāciju par dažiem sporta veidiem un sportistiem. Kopumā, klases projekts bija labs, mēs bijām apkopojuši katras grupas projektus vienā lielā projektā, bijām sagādājuši dažādus priekšmetus priekš dažiem sporta veidiem. Visa klase bijām nolēmuši tērpties vienkrāsainos kreklos ar sarkanām vai baltām šallēm, cepurēm.

Manā grupā bija jāsagatavo informācija par maratonu, vieglatlētiku un šķēpmešanu. Es pieteicos sagatavot informāciju par maratonu. Informāciju un bildes es meklēju internetā.

Pirmo es redzēju 6.a klases projektu par "Mūziķiem un koncertzālēm Latvijā". Manuprāt, projekts bija labs. Visvairāk man patika dziesma, ko klase nodziedāja  prezentēšanas sākumā. Nākamais bija 2.a klases projekts par "Maizi un maiznieka profesiju". Manuprāt, projekts bija ļoti labs un interesants. Visvairāk man patika, kad klase stāstīja par savu ekskursiju uz maizes rūpnīcu.  Vēl es redzēju 4.a klases projektu par ,,Ekoskolām". Manuprāt, šis bija viens no vislabākajiem projektiem. Tad es redzēju 3.a kases projektu par tēmu ,,Mana mīļākā vieta Latvijā". Manuprāt, projekts nebija slikts. 

Manuprāt 2.a un 4.a klases projekti bija vieni no vislabākajiem un interesantākajiem.

Alise Arājums

 

Mūsu grupa strādāja pie tēmām par futbolu, biatlonu, hokeju un skeletonu. Visi mūsu grupā strādāja. Bija jūtams komandas darbs.

Es meklēju informāciju par biatlonu un Andreju Rastargujevu. Informāciju atradu internetā un no vecākiem.

Mūsu klase redzēja 6.a, 2.a, 3.a un 4.a projektus. No visiem šo klašu projektiem, man patika 6.a klases projekts, jo tajā bija oriģinalitāte un interesanta informācija. Patika kā viņi dziedāja.

Mūsu klases darbā man visinteresantāk likās Latviešu sportistu sasniegumi, ļoti patika arī klases kopīgais kino apmeklējums. Manuprāt, mums viss izdevās.

Gustavs Pundiņš

 

Mūsu grupa projektā izdarīja diezgan daudz. Grupas tēma bija motokross un riteņbraukšana BMX. Mēs sagādājam ne tikai informāciju, bet arī ķiveri, cimdus un brilles, bez kā šie sporta veida sportisti nevar iztikt.

Es redzēju 6.a, 2.a, 4.a un 3.a klases darbus, un man liekas, ka visas klases arī bija ieguldījušas lielu darbu šajos projektos, un ļoti centušies. Manuprāt interesants bija 6.a klases projekts, jo viņi sākumā dziedāja dziesmu atšķirībā no citām klasēm.

Krista Ivonna Danne

                       

Mūsu klase strādāja pie projekta ,,Latvijas slavenie un veiksmīgie sportisti.'' Projekts tika iedalīts 5 grupās. Katra grupa veidoja savu mazo projektu par viņu sporta veidiem un šo sporta veidu sportistiem, kas vēlāk tapa par vienu ielu projektu.

Mana grupa strādāja pie projekta par boksu, svarcelšanu. Slavenie sportisti Mairis Briedis (Bokss), Rebeka Koha (Svarcelšana), Artūrs Plēsnieks (Svarcelšana). Kā aksesuārus mēs izmantojām boksa cimdus un svarcelšanas stieni. Informāciju mēs pārsvarā ņēmām no Vikipēdijas. Meklējot informāciju mēs uzzinājām daudz ko jaunu, gan par sporta veidiem, gan par sportistiem. Es redzēju 6.a, 2.a, 4.a, 3.aprojektus. Man no visiem šo klašu projektiem patika 3.a klases projekts ,,Mana mīļākā vieta Latvijā'', jo man viņu projekt likās interesants ar to, ka daudzi stāstīja par mīļākajām vietām Latvijā. Par dažām vietām es pat nezināju, ka tādas eksistē.

Laura Krēsliņa

 

Manas grupa tēma bija par boksu un svarcelšanu. Informāciju nebija tik viegli atrast. Gribēju vāl vairāk informācijas atrast par boksu, bet nevarēju to atrast latviešu valodā. Aksesuārus bija viegrlāk atrast, jo daudz kas bija pieejams skolā.

Es redzēju 6.a, 2.a, 4.a un 3.a klases projektus.

Man patika un šķita visinteresantākais  2.a klase  projekts par maizi.

Bet manuprāt visiem bija ļoti labi projekti un vairāk par ko vairāk uzzināt!

Adrians Parfenovičs

 

Mēs ar klasi taisījām projektu par Latvijas izcilajiem un veiksmīgajiem sportistiem. Sadalījāmies vairākas grupās un katra grupa taisīja par vairākiem sporta veidiem un sportistiem attiecīgajam sporta veidam. Mana grupa taisīja par hokeju, biatlonu, skeletonu un futbolu. Mēs katrs aizsūtījām klases biedram informāciju un viņš salika visu kopā un aizsūtīja skolotājai. Katra grupa bija labi pastrādājuši. Man visvairāk patika 3.a klases projekts no tiem kurus redzēju, jo tas bija interesants un man bija interesanti dzirdēt par pilsētām.

Dāvis Vilāns

 

Es ar klasi taisījām projektu par Latvijas veiksmīgākajiem sportistiem. Mūsu klases tēma sīkāk bija vasaras un ziemas  sporta veidi, kā arī Latvijas labākie sportisti un Latvijas sporta leģendas. Mana grupa taisīja projektu par boksu un svarcelčanu. Mēs pārsvara ņēmām informāciju no interneta, mūsu grupa ieguldīja ļoti daudz laika informācijas meklēšanā. Vēl mēs ilgi meklējām boksa cimdus. Es redzēju 6.a,4.a, 3.a, 2.a klases prezentācijas. Man patika 3.a klases prezentācija, jo viņi stāstīja par Latvijas pilsētām un kas tajās atrodas. Man mazāk patika 6.a, 4.a un2.a klases prezentācijas, jo man tās likās mazliet garlaicīgas.

Kārlis Ežmalis

                  

Mēs veidojām projektu par Latvijas slavenākajiem un ietekmīgākajiem sportistiem. Manas grupas tēma bija par Maratonu, šķēpmešanu un vieglatlētiku. Es redzēju 2.a klases projektu par "Ražots Latvijā-ēdieni" 3.a klases projektu par "Mana mīļāka vieta Latvijā" , 4.a klases projekts par "Eko skolas Latvijā" un 6. Klases projektu par "Mūziķi un koncertzāles Latvijā" 

Man visvairāk patika 4.a klases projekts par EKO skolām, jo varēja sākuma redzēt veidotu aptauju par to, ko dara EKO skolas.

Jānis Cepurītis

 

Veidojām savas grupas digitālu prezentāciju. Katram dalībniekam bija jāatrod konkrēta informācija. Es izvēlējos rakstīt par motokrosu un sniedzu informāciju par Latvijas jauno motokrosa čempionu Paulu Jonasu. Man ļoti patika 6.a klases projekts par Latvijas mūziķiem. Projekta nedēļa bija interesanta. Patika meklēt informāciju, sadarboties ar grupas biedriem. Patika šīs nedēļas visi pasākumi kaut dažos nepiedalījos.

Kārlis Keziks

 

Mūsu klase strādāja pie projekta par Latvijas sportistu sasniegumiem.

Manuprāt, tas izdevās lieliski, lai gan bija diezgan pagarš. Mana grupa strādāja pie vieglatlētikas, šķēpmešanas un maratona. Es strādāju pie vieglatlētikas un sagādāju informāciju par to, kā arī Aigara Fadejeva parakstītu fotogrāfiju ar vēlējumu man, klasei un skolai. Informāciju pārsvarā ņēmu no interneta. Mēs redzējām 2.a, 6.a, 4.a un 3.a klašu projektus. Man ļoti patika 2.a klases projekts un tas, kā viņi to prezentēja caur bildēm no pašu ekskursijas.

                                                                                                                                    Evija Černiša

 

Mūsu klases darbs bija meklēt informāciju, to apkopot savas grupas ietvaros, meklēt atribūtus ( sporta inventāru) un par to pastāstīt. 

Manas grupas tēma bija Motokross un BMX. Mūsu grupā katrs sameklēja tekstu par izvēlēto tēmu, to apkopot zibatmiņā, kā arī sameklēt atribūtus un nedaudz pastāstīt par tiem. 

Skatoties citu klašu ( 6.a, 2.a, 4.a, 3.a, ) projektus, varēja redzēt tajos ielikto domu, centību un lielo darbu. 

Man patika strādāt grupā ar cilvēkiem, prezentēt, un skatīties citu klašu projektus.

Veronika Stendere- Šteinberga

Vairāk foto šeit...

2018-04-10


Literatūras stunda 6.a klasei Andreja Upīša muzejā

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 6.a klases skolēni un skolotāja Ieva Križevica  28. februārī literatūras stundu pavadīja Andreja Upīša memoriālajā muzejā (Rīgā), kas dibināts 1972.gadā. Šis ir viens no retajiem muzejiem Latvijā, kurā saglabājusies nesenās vēstures realitāte un sociālistiskās ideoloģijas paradoksi. Apmeklētājiem muzejā pieejamas trīs memoriālās istabas – darba kabinets, viesistaba, ēdamistaba un atvērtā viesistaba izstāžu zāle, kur notiek izstādes un sarīkojumi. Dzīvokļa memoriālo istabu iekārtojumā, sadzīves priekšmetos, fotogrāfijās un it īpaši vairāk kā septiņi tūkstoši bibliotēkas grāmatās kā spogulī fokusējas Andreja Upīša personība un darba stils.

Paldies jauniešiem par zinātkāri! Paldies skolēnu vecākiem par atsaucību un atbalstu! Paldies skolas darbiniecei Zentai par atsaucību un palīdzību!

Pie sienas varēja apskatīt Andreja Upīša portretu, kuru viņš saņēma kā dzimšanas dienas dāvanu. Viņa kabinetā varēja aplūkot rakstnieka draugu fotogrāfijas. Kā arī šajā muzejā varēja apskatīt senas lietas no grāmatas "Sūnu ciema zēni" - vīzes (no liepu lūkiem darināti apavi), ķipis (apaļš koka trauks), pūra lāde un citas lietas.

Uzzināju, ka „Sūnu Ciema zēni” ir par mums pašiem — mūsu gribasspēku, uzņēmību, māņticību un arī slinkumu. Katrs no mums reiz ir cerējis sagaidīt Laimes Lāci, kas atrisinās visas mūsu likstas. Mēs bieži izvēlamies iet vieglāko ceļu, lai nebūtu jāpiepūlas. Tomēr ar cerībām un gaidīšanu vien ir par maz, jo, kā izrādās, ne jau Laimes Lācis, bet tikai mēs paši veidojam savu dzīvi.

Rinalds Kubuliņš

 

Es uzzināju, ka A.Upīts bija rakstījis gandrīz visos iespējamos žanros. Rakstniekam patika krāt visvisādas grāmatas, kuras gan kāds ir zadzis, gan dedzinājis.

Tīna Sarmule

 

Mums uzdeva jautājumus par šo stāstu, lai pārbaudītu, cik daudz mēs esam izlasījuši un cik daudz atceramies. Viens no uzdevumiem bija, lai mēs saliekam A. Upīša dzejoli kā puzli. Mūsu komanda bija pēdējā vietā, jo mums trāpījās sarežģīts dzejolis. Vēl mēs devāmies ekskursijā pa citām muzeja istabām, lai redzētu, kur un kā Andrejs Upītis ir dzīvojis.

Es uzzināju ļoti daudz ko jaunu, kas mani ieinteresēja. Man patika, ka mums parādīja pirmo iestudējumu „Sūnu Ciema zēniem”, kuru nevar nekur citur redzēt. Man šī ekskursija ļoti patika!

Katrīna Tīna Smilga

 

Pa muzeju bija jāpārvietojas ar bahilām. Uzzināju, ka A.Upītim bija ļoti smalks rokraksts un viņam bija dzīves laikā astoņi bērni. Man ļoti patika šī muzeja apskate, un es noteikti vēlētos vēl šādus pasākumus.

Aleksandra Lūcija Bērzupa

 

Dažas lietas es jau zināju, piemēram, vīzes, pūru un vāceli. Bet par dažiem es dzirdēju pirmo reizi, piemēram, bezmēns, ko izmantoja mērīšanai, un saiva, ar ko lāpīja zvejas tīklus. Muzeja apmeklējumā bija iekļauta arī tūre pa rakstnieka dzīvokli, un arī trīs dažādas spēles, kuras bija jautri spēlēt.

Šī ekskursija man patika, un es būtu ar mieru aizbraukt uz līdzīgu ekskursiju.

Aiga Strazdiņa

 

Es pirmo reizi atrados kāda slavena rakstnieka mājoklī. Ieejot senajā guļam istabā, mēs iepazināmies ar priekšmetiem, ko izmantoja slinkie sūnciemieši. Mēs apskatījām klipu par vienīgo teātra izrādi, kas norisinājās teātra pagalmā. Šis klips bija īpašs ar to, ka mēs to nevarētu noskatīties nekur citur, kā šinī muzejā.

Dāvis Veģeris

 

Mūs tur sagaidīja gids, kurš spēja ieinteresēt mūs ar savu stāstījumu un video rādīšanu. Man arī, tāpat kā Andrejam Upītim, gribētos lielu bibliotēku mājās, lai varētu izvēlēties lasīt, ko gribu. Šī ekskursija mums atklāja dažus no šīs mājas noslēpumiem.

Sofija Ziemele

 

Mani pārsteidza paštaisītā spalva, ar kuru A.Upīts rakstīja grāmatas. Es pamēģināju muzejā rakstīt ar spalvu un tinti, tas bija ļoti grūti, tādēļ es ļoti cienu A.Upīša darbus. Man likās interesanti dzīvoklī ieraudzīt priekšmetus, kas tiek aprakstīti A.Upīša darbos, piemēram, koka tupeles (kocenes) no „Sūnu Ciema zēniem”.

Zigmārs Kirilks

 

Kopā ar klasi, spēlējot spēles, iemācījos arī senus vārdus, par kuriem iepriekš nebiju dzirdējusi. Bija interesanti rokās turēt senus darbarīkus un priekšmetus. Es biju pārsteigta, ka visas senās mantas tik labi bija saglabājušās. Es nebiju domājusi, ka Andrejs Upīts ir sarakstījis tik daudz grāmatu, un es nevaru iedomāties, cik daudz laika tas aizņēma, jo viņš lielāko daļu rakstīja ar roku.

Elīza Knikste

 

Ekskursijas sākumā mums pateica, ka Upīša muzejs ir memoriālais dzīvoklis, tas nozīmē, ka viņš tur dzīvoja. Un ekskursijas laikā mums bija maza spēle. Spēlē mums bija jāatrod nozīme vecvārdiem un jāizveido teikums no dotajiem vārdiem, jāsaliek puzle. Ekskursijas laikā saņēmu ļoti daudz informācijas.

Estere Riekstiņa

 

Es uzzināju, ka Andreja Upīša memoriālais dzīvoklis atrodas Brīvības ielā 38, blakus Ministru kabinetam. Apmeklētājiem pieejamas veselas trīs istabas - darba kabinets, viesistaba, ēdamistaba un atvērtā viesistaba, kas agrāk bija pārdalīta uz pusēm, jo tās bija guļamistabas. Darba kabinetā ir viņa „izgudrojums” - sienas paklājā iespraustas trīs stieples, kurās iekšā ir zīmuļi, lai autors varētu pierakstīt savas idejas jebkurā brīdī.

Rēzija Ābeļkalne

 

Vienā no istabām, kas bija virtuve, glabājās 8000 grāmatu. Toties citā istabā bija sena rakstāmmašīna, lai gan Andrejs Upīts rakstīja savas grāmatas pārsvarā ar roku. Kopumā ekskursija man patika, un bija interesanti redzēt, kā izskatījās Andreja Upīša dzīvoklis. Paldies sk. Ievai Križevicai par ekskursiju.

Marta Krieva

 

Es uzzināju to, ka A.Upīts ir pabeidzis tikai 7 klases. Es arī uzzināju, ka Andreja Upīša mājā (muzejā) ir vairāk nekā 8000 grāmatu un ka A.Upīts ir sarakstījis daudz dažādu grāmatu dažādos žanros: lugas, komēdijas, romānus u.c. Kopumā es uzzināju daudz ko jaunu. Man tas likās interesanti un noderīgi!

Adriana Kušķe

Mēs bijām visās istabās, man ļoti patika. Mēs spēlējām spēles, tas bija ļoti interesanti. Upītim bija daudz krāšņu gleznu.

 

Ričards Ruķers

 

Mēs izmēģinājām rakstīt ar spalvu un tinti, izmēģinot to, es sapratu, cik agrāk bija jāpieliek pūles un darba, lai sarakstītu kādu grāmatu. A. Upīts savus darbus rakstīja pārsvarā ar roku, viņš bija ļoti čakls. Muzeja apmeklējuma laikā es patiešām daudz ko sapratu, iejutos senākos laikos un uzzināju ļoti daudz ko jaunu. Bet pats galvenais, ko es sapratu, bija tas, ka, ja tu strādāsi daudz un neslinkosi, tev būs lieli panākumi dzīvē un tevi vienmēr atcerēsies kā čaklu, strādīgu cilvēku.

Samanta Druka - Jaunzeme 

Foto galerija šeit...

2018-04-02


4. a svin Meteņus - pavasara sagaidīšanas svētkus.

Tieši Meteņi ir svētki, ar kuriem var sākt gaidīt pavasari! Mēs, 4.a klase, jau otro reizi atzīmējam šos svētkus, jo tie ir līksmības pilni. Pēc seno latviešu gadskārtu tradīcijām, šī ir arī pēdējā diena, kad drīkst doties maskotos gājienos vai vienkārši par prieku sev un citiem pārģērbties- par lāci, dzērvi, nāvi, jokojoties pārvilkt mēteli uz otru pusi un apjozt jostu! Neizpaliek arī ziemas prieku baudīšana un šogad ziema mūs īpaši lutinājusi- var braukt ar ragavām, rīkot stafetes. Lai labāk sagatavotos klases tematiskajai pēcpusdienai- katram bija savs uzdevums- apgūt un pastāstīt citiem ticējumus, dziesmas, rotaļas, sagatavot svētku mielastu. Paldies Danielam Mednim par īpašu gatavošanos šim pasākumam, iemūžināšanu video un rotaļu vadīšanu! Veidojām Metenīša zīmi, kas katram palika par piemiņu no šīs dienas.

4.a klases audzinātāja Elīna Krampāne

Foto galerija šeit...

2018-03-31



Arhīvs
     

Nākamā stunda skolā:
13:10
6. stunda
***********
Muižas ēkā:
13:10
6. stunda
Stundu saraksts:
1.- 9. klase

Skolas himnas fonogramma

Skolas himnas teksts
P O T C P S S
23 24 25 26 27 28 29
30 01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27


Meklēšana ziņu arhīvā