Berģu Mūzikas un mākslas pamatskola
LATVIJAS EKOSKOLA
Image 1 Image 2 Image 3 Image 4 Image 5
     

Zaļās Vārnas Vēstis 2020./2021.m.g.

8.klasei radošās rakstīšanas stunda „Ziedoņa klasē” ar Māru Upmani-Holšteini

2021.gada 10.maijā 8.klases skolēni „Latvijas skolas somas” programmas ietvaros piedalījās radošajā rakstīšanā kopā ar fonda „Viegli” līdzdibinātāju Māru Upmani- Holšteini, kā arī ar pārstāvi Elizabeti.

Diemžēl pati fonda līdzdibinātāja nepiedalījās mūsu tiešsaistē, bet visu mums izstāstīja pārstāve Elizabete. Sākumā mums visiem vajadzēja nomainīt savu vārdu- tavs vārds un dzimšanas mēnesis, piemēram, Annija – Oktobris. Tas bija vajadzīgs turpmākajiem uzdevumiem, kuros vajadzēja izlasīt epifāniju par savu dzimšanas mēnesi, raksturot kādu tēlu, kas tajā gadījumā bija kāds lietvārds. Es izvēlējos sērkociņu, tas bija jāraksturo gan pēc ārējā izskata, gan pēc rakstura. Tad mūs sadalīja grupās- manā grupā bija Nikola, Letīcija, Markuss un Oskars. Mēs ļoti labi sadarbojāmies un uzrakstījām kopīgu epifāniju. Beigās katrai grupai bija jānolasa sava izdomātā epifānija, iekļaujot katra skolēna raksturoto lietvārdu.


Kopumā man ļoti patika šī tiešsaistes ekskursija, jo tā bija nedaudz neparastāka, radošāka un saliedētāka. Paldies skolotājai Ievai Križevicai par lielisko iespēju un pārstāvei par ekskursiju!
8.klases skolniece Annija Dāvidsone


2021.gada 10.maijā mēs, Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 8.klases skolēni, apmeklējām tiešsaistes stundu par tēmu “Radošā rakstīšana”.

Šajā nodarbībā mums pastāstīja nedaudz par to, kas ir epifānijas un kā tās var gan radoši rakstīt, gan radoši lasīt. Mums iedeva uzdevumu, kur mums bija jāizlasa viens daiļdarbs un tad jāizdomā tēls šajā epifānijā. Mums šis tēls bija jāapraksta, paskaidrojot kā tas izskatās, izklausās un uzvedas. Tad mums bija jāstrādā grupās un jāizmanto visi tēli, ko grupa izveidojusi, lai uzrakstītu epifānijas plānu.

Man ļoti patika šī nodarbība, jo es uzzināju dažus jaunus veidus, kā uztvert daiļdarbus, tos lasot, un arī nodarbības vadītāja bija ļoti jauka.
Dana Malahova, 8.klases skolniece


Man un maniem klasesbiedriem bija kārtējā iespēja piedalīties tiešsaistes nodarbībā, bet šoreiz ar grupas “Astro’n’out” mūziķi Māru Upmani-Holšteini.

Man ļoti patika šāda veida mācību stunda, mēs lasījām epifānijas, pildījām uzdevumus un strādājām grupās. Manuprāt, šī stunda bija veiksmīga, jo mēs katrs grupās pildījām uzdevumus un veidojām stāstu par savu tēlu.

Man šī stunda patika labāk nekā parasta stunda, jo mēs tajā sadarbojāmies, izpriecājāmies un pamācījāmies.
Jēkabs Krišjāns, 8.klases skolnieks


2020. gada 10. maijā es ar klasi apmeklēju zoom stundu “Radošā rakstīšana”. Stundas gaitā mums Elizabete jeb šīs stundas vadītāja uzdeva uzdevumus un pēc tam sarakstīt epifāniju.

Stunda bija diezgan interesanta, jo mums grupās vajadzēja pārrunāt par savām epifānijām un no šiem varoņiem izveidot pašiem savu epifāniju. Sākumā mums negāja pārāk labi, bet, kad stundas vadītāja ienāca un mums palīdzēja, viss kļuva daudz vieglāk.

Man ļoti patika tas, ka mēs varējām strādāt pa grupām. Šī stunda bija ļoti interesanta, un mēs varētu apmeklēt vēl tādas.
Elza Laugale, 8. klases skolniece


Manuprāt, šī stunda bija aizraujoša un interesanta. Man patika prezentācija un uzdevumi, ko darījām/skatījām stundas laikā.

Man patika, ka bija tēli, kurus beigās pa grupām varējām salikt kopā un izveidot vienu intresantu stāstiņu. Manupārt, manas komandas stāstiņš bija ļoti izdevies. Tas bija jautrs un atšķīrās no citiem.

Man šādas stundas patīk labāk nekā parastās stundas, jo tajās gan mācāmies kaut ko jaunu, gan pavadām jautri laiku, darot kaut ko savādāku nekā ierasts.
Helmuts Āboliņš, 8.klases skolnieks


Man likās, ka būs tikšanās ar pašu dziedātāju M.Upmani-Holšteini, bet mēs tikāmies ar kādu vadītāju, kura mums pastāstīja par epifāniju un parādīja dažādus video.

Sākumā mūs iepazīstināja ar tēmu un izstāstīja uzdevumu nosacījumus. Mūs sadalīja pa grupām, un katrai grupai bija jāpilda uzdevumi un jādomā sava veida epifānija, man tas likās diezgan interesanti un radoši. Beigās mēs katrs stāstījām savu epifāniju tas bija jautri un interesanti.

Kopumā man patika šī tikšanās, bija diezgan interesanti, bet biju nedaudz vīlusies, jo man likās, ka runāsim un redzēsi zoomā pašu Māru Upmani Holšteini. Paldies skolotājai Ievai Križevicai par šādu iespēju un zooma vadītājai, kura mums daudz ko izstāstīja.
Rebeka Rimša, 8.klases skolniece


2021. gada 10. maijā 8. klasei tiešsaistē bija radošā rakstīšana kopā ar fonda “Viegli” līdzdibinātāju, grupas “Astro’n’out” mūziķi Māru Upmani-Holšteini, kura bija video formātā, ko rādīja pārstāve Elizabete no programmas „Ziedoņa klase”.

Šajā tiešsaistē pati Māra Upmane – Holšteine gan nepiedalījās, bet tāpat bija pietiekami interesanti, izzinoši un pat jautri. Pašā sākumā mums vajadzēja izvēlēties un uzlikt platformā „zoom” fona tapeti, lai visi izskatītos vienotāki un būtu pievilcīgāk, kad mēs fotografētu beigu foto. Vēlāk mums bija jāizlasa epifānija, atbilstoši savam dzimšanas dienas mēnesim, jāatrod un jāapraksta viens tēls. Tālāk mūs sadalīja pa grupām un mūsu visi grupas dalībnieku tēli bija jāapvieno un jāizveido viens kopīgs stāsts – epifānija, kuru pēc tam katra grupa izstāstīja pārējiem klasesbiedriem.

Man patika šī stunda, jo tā bija citādāka, kā parasti, un, manuprāt, šī stunda mums deva lielāku priekšstatu, kas ir epifānija, un tagad mums to būs vieglāk uzrakstīt.
Liene Vasile, 8. klases skolniece


Šodien bija tiešsaistes stunda „Radošā rakstīšana” kopā ar fondu “ Viegli” „Ziedoņa klases” dalībnieci Elizabeti un Māru Upmani-Holšteini.

Mums Māra Upmane-Holštene pastāstīja, kā viņa ir saistīta ar epifānijām, jo, tā kā viņa ir dziedātāja, kura pati vārdus raksta savām dziesmām, viņa bieži izmanto dažādus tēlainās izteiksmes līdzekļus un arī epifānijas. Viņa mūs iedvesmoja turpmākajam uzdevumam. Dalībniece Elizabete mums uzdeva arī ļoti aizraujošu stundas darbu, kur bija jāstrādā grupās. Sākumā viņa mums visu ļoti labi un skaidri izstāstīja, kas un kā mums būs jādara, un tad mēs ķērāmies pie darba. Sākumā katram bija jāizvēlas sava dzimšanas mēneša atbilstoša epifānija un jāizlasa tā. Pēc tam mūs sadalīja grupās pa pieci un četri. Katras grupas uzdevums bija izveidot kaut ko līdzīgu epifānijai. Katrs bija raksturojis kādu savu izvēlēto vārdu no dotās epifānijas un tad vajadzēja vienam cilvēkam savā komandā tos sasaistīt tā, lai izveidotos kāds loģisks un interesants stāstījums. Katram bija dažādi un pat dīvaini vārdi, taču šeit varēja izpausties, cik vien radoši tu vēlies un vari.

Manuprāt, šī stunda bija ļoti aizraujoša un savādāka kā ierasts. Dažiem pat varēja šķist grūta, bet man patika un bija interesanti izmēģināt ko jaunu.
Letīcija Luīze Amoliņa, 8.klases skolniece

2021-05-14


9.b klase bauda koncertlekciju “Imants Kalniņš 80” (Latvijas skola soma)

9.b klasei bija iespēja skatīties un klausīties interesanto koncertlekciju “Imants Kalniņš. 80”. Tā ir jauna digitālā koncertlekcija skolēniem visā Latvijā, kas veltīta Imantam Kalniņam, vienam no izcilākajiem latviešu komponistiem, kurš 2021. gadā svin 80 gadu jubileju.

Vienā programmā skaistākās un iemīļotākās Imanta Kalniņa dziesmas, lai kopā ar klausītājiem izbaudītu mūziku, kas vienmēr ir jauna. Koncertlekcijas vadītāja dziedātāja Ieva Sutugova skolēniem izstāstīja svarīgāko, kas katram būtu jāzina par komponista dzīvi un daiļradi.

Ieva Sutugova kopā ar Miku Abaroniņu izpildīs tādas dziesmas kā: Smilšu Rausis, Dūdieviņš, Bimini, Lilioma dziesma, Dzeguzes balss, Svētku diena, Virs galvas mūžīgs piena ceļš, kā arī citas brīnišķīgas kompozīcijas. Programmā piedalās pieredzējusi instrumentālā grupa Jāņa Miltiņa vadībā, kas nodrošināja instrumentālo pavadījumu šovos Es mīlu Tevi, Latvija, Muzikālā banka un X Faktors.

Pirms koncertlekcijas Latvijas vēstures stundā jaunieši izzināja tēmu par Latvijas atmodas laiku, kuras ietvaros bija iespēja iepazīties ar Imanta Kalniņa dziesmām, kuras bija ļoti aktuālas tajā laikā (“Lūgšana”).
Pēc koncertlekcijas 9.b klases jaunieši gleznoja radošu darbu kādai dziesmai, atskaņotai koncertlekcijā.

Lūk, ko skolēni saka:

“Koncertlekciju skatījos viens pats. Man šķita interesants viss pasākums, jo es nezināju daudzas lietas par Imantu Kalniņu, jo pats nekad nebiju interesējies. Imants Kalniņš ir komponējis mūziku vairāk nekā 30 kino filmām un bija īpaši iemīļots jaunu cilvēku vidū. Jā es ieteiktu noskatīties, jo es daudz ko jaunu uzzināju par Imantu Kalniņu un tiešām bija interesanti.”
/A.Parfenovičs/

“Koncertlekciju es skatījos kopā ar vecākiem. Man šķita interesanti, ka gāja arī fonā mūzika un, ka starp dziesmām kaut ko pastāstīja. Visbiežāk esmu dzirdējusi dziesmas : "Viņi dejoja vienu vasaru", "Smilšu rausītis" un "Piena ceļš". Uzzināju, ka Viktors Kalniņš ir rakstnieks un viņa brālis. Es ieteiktu visiem noskatīties šo koncertlekciju, jo tā nebija slikta, bet foršāk un labāk izpildītas ir oriģinālās dziesmas ar citām balsīm, vai ar balsīm, kuras ir vairāk piemērotas un var nodziedāt aukstās notis.”
/K.A.Lūse/

“Koncertlekciju skatījos viens pats. Man visa koncertlekcija likās interesanta, nebija tādu momentu, kut bija garlaicīgi. Es biju dzirdējis lielāko daļu no tām dziesmām. Es uzzināju kādām mūzikas grupām I. Kalniņš ir komponējis mūziku, par viņa dzīvesgājumu un viņa bērniem. Es ieteiktu visiem noskatīties šo koncertlekciju, jo tā ir ļoti interesanta.”
/A.Indrikovs/

“Visinteresantākais man likās tas, kā koncertlekcijas autori spēja savienot Imanta Kalniņa biogrāfiju kopā ar viņa skaņdarbiem. Esmu dzirdzējis vairākas Imanta Kalniņa dziesmas pirms noskatījos šo koncertlekciju kā piemēram ‘’ Alvas zaldātiņi’’, ‘’Dzeguzes balss’’,’’Smilšu rausis’’. Šajā koncertlekcijā uzzināju daudz jaunu par Imanta Kalniņa dzīvi. Šo koncertlekciju ieteiktu noskatīties visiem, jo tā ir diezgan interesanta un jautra.”
/G.Pundiņš/

“Man interesanti šķita tas, ka bija pēc tam jāzīmē darbiņš par vienu no viņa dziesmām. Es izvēlējos “Viņi dejoja vienu vasaru.” Visas dziesmas bija dzirdētas un ļoti skaistas. Vislabāk atpazīstamākās dziesmas bija “Smilšu rausis”, “ Dūdieviņš” un “Pilsētā, kurā piedzimst vējš.” Par Imantu Kalniņu uzzināju jaunu to, ka viņš esot rakstījis dziesmas filmām un sadarbojies ar tā laika pazīstamām grupām. Es ieteiktu šo koncertekciju noskatīties visiem, lai uzzinātu, ko jaunu par mūsu latviešu slavenībām un par to dzīves stāstu.”
/A.Dragūne/

“Koncertlekciju “ Imants Kalniņš 80” skatījos viena. Man interesanti šķita klausīties Imanta Kalniņa dažādo mūziku. Tā var būt gan lēna un mierīga, gan ātra tempa. Biju dzirdējusi Imanta Kalniņa dziesmas - “Astoņi kustoņi”, “Alvas zaldātiņš,” “Piena ceļš”, “Viņi dejoja vienu vasaru”. Uzzināju to, ka Imants Kalniņš pat sacerējis rokmūziku. Es ieteiktu arī citiem noskatīties šo koncertlekciju, jo uzzināju vairāk par tik veiksmīgu latviešu komponistu.”
/M.Šņickovska/

“Man interesants šķita kā tā dziedātāja I.Sutugova izpildīja Imanta Kalniņa dziesmas. Manuprāt, šis visas dziesmas esmu dzirdējis, jo vecāki, kad ierodas ciemiņi, parasti klausās latviešu dziesmas un esmu dzirdējis tās pēc melodijas vai vārdiem. Ja godīgi es gandrīz neko par Imantu Kalniņu nezināju, tāpēc visu, ko es dzirdēju likās jauns un interesants. Es ieteiktu noklausīties brīvā laikā šo koncertlekciju, jo var mierīgi pavadīt laiku un paklausīties mūziku.”
/R.Karlsons/

Klases radošu darbu virtuālā izstāde ir aplūkojama skolas mājas lapā - komponists Imants Kalniņš 26.maijā svinēs savu dzimšanas dienu.

Lai vēl top daudz jaunu un skaistu skaņdarbu! Lai radošs gars un enerģija!

9.b klases jaunieši un
audzinātāja Ilze Smilga Radošos darbus skatīt šeit-->

2021-05-14


Caur izklaidi uz jaunām zināšanām

Šī gada 25.aprīlī 4.b klasei bija lieliska iespēja sadarbībā ar programmu “Latvijas skolas soma” piedalīties Labrotorium.lv veidotā zinātniskā teātra izrādē tiešsaistē “Zinātnes un mākslas krustpunkti”.

Interaktīvās nodarbības laikā 4.b klases skolēni uzzināja kā mūsdienās zinātne spēj palīdzēt veidot dažādas filmas un teātra izrādes. Šajā izrādē par pamatu ņēma Latvijas filmu “Dvēseļu putenis”. Tika īsumā pastāstīts par to, cik daudz laika tika veltīts filmas tapšanā, kas bija nepieciešams, lai radītu ticamus efektus.

Mēs uzzinājām kā tiek gatavotas mākslīgās asinis dažādos veidos, kā tiek gatavoti speciāli degošie šķidrumi, kā tiek veidots mākslīgais sniegs un citas interesantas lietas, ko atstāsim noslēpumā, lai arī tev ar tavu klasi būtu interesanti šo izrādi noskatīties.

Pēc šīs izrādes noskatīšanās, skolotāja Liene dabaszinību stundā aicināja skolēnus mājās izmēģināt kādu no šiem eksperimentiem, sadarbībā ar datorikas stundām, nofilmēt šos video un atsūtīt gan dabaszinību skolotājai, gan datorikas skolotājam.

Skolēni ne tikai izmēģināja dažus eksperimentus uz savas ādas, bet arī mammas sabiedēja, jo izskatījās ļoti reāli! Gribi uzzināt, ko tad skolēni sastrādāja? Skaties vienas skolnieces video ar eksperimenta gaitu un pāris skolēnu foto ar eksperimentu rezultātiem. Pačukstēšu, skolēniem sanāca ne tikai tradicionāli sarkanās asinis uztaisīt.. vari uzminēt kādam filmas vai multeņu varonim ir zaļas asinis?

2021-05-14


8.klases skolēni karjeras izglītības krustpunktos

Visu 2020./2021.m.g. gan klases stundās, gan dažādos mācību priekšmetos Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 8.klases skolēni tika iepazīstināti ar dažādu profesiju pārstāvjiem, tomēr pavasarī klases stundu, latviešu valodas un literatūras stundu ietvaros skolotāja Ieva Križevica organizēja vairākas tikšanās pasākumā „Ēnu dienas”, piesakoties bezmaksas tiešsaistēm un ekskursijām https://enudiena.lv/ekskursijas. Ēnu dienās 8.klases skolēniem bija iespēja piedalīties Rīgas Valsts tehnikuma „Informācijas dienās 2021”, kā arī tiešsaistē tikties ar Smiltenes tehnikuma un Alsviķu tehnikuma pārstāvjiem, kā arī LR Aizsardzības ministrijas darbiniekiem un aizsardzības ministru Arti Pabriku, tādējādi iepazīstot dažādu profesiju pārstāvju ikdienu, nepieciešamās zināšanas, prasmes.

Izmantojot „Latvijas skolas somas” programmu, skolēniem bija iespēja tikties ar dažādu profesiju pārstāvjiem un piedalīties gan drošos „Laboratorium” eksperimentos organizētā zinātniskā teātra izrādē „Zinātnes un mākslas krustpunkti”, gan kopā ar fonds „Viegli” dalībnieci Māru Upmani-Holšteinu piedalīties „Ziedoņa klases” nodarbībā „Radošā rakstīšana”, lai radītu savu epifāniju Mātes dienas un Ģimenes dienas svētkos saviem tuviniekiem un mīļajiem.

Paldies matemātikas skolotājai Evai Jākobsonei par noorganizēto 8.klases skolēniem tikšanos tiešsaistes meistarklasē „No šķūnīša līdz augstceltnei”, kurā bija iespēja tikties ar Vidzemes augstskolas pasniedzēju un izmēģināt jaunu digitālo platformu, iepazīstot vēl kādu profesiju citādā formātā.



2021. gada 9.aprīlī 8. klases skolēni „Zoom” platformā tikās ar Smiltenes tehnikuma un Alsviķu tehnikuma pārstāvjiem.

Sākumā pārstāvji mūs iepazīstināja ar Smiltenes tehnikuma video, kurā bija parādītas skolas telpas, interesantas tehnoloģijas u.c. Visvairāk mūsu klasei patika video iekļautais simulators, kurā varēja iejusties kāda ceļu būves mašīnas (traktora, ekskavatora u.c.) vadītāja vietā, un tādā veidā arī iegūt zināšanas izvēlētajā profesijā. Man ļoti patika tas, ka Smiltenes tehnikuma skolēni visu stāstīja brīvi, saprotami. Prezentācijā viss bija labi izskaidrots un parādīts, un mēs varējām uzdot arī jautājumus pārstāvjiem. Interesanti likās tas, ka tur var mācīties autovadītāja (B kategorijas) apliecības iegūšanai. Mums nedaudz pastāstīja arī par Alsviķu tehnikumu- arī tā man likās kolosāla vieta, kur iegūt izglītību. Alsviķu tehnikums ir Smiltenes tehnikuma struktūrvienība.

Manuprāt, abas skolas ir fantastiskas un labi aprīkotas mācībām. Tajās ir arī jaunās, modernās tehnoloģijas. Es apsvēršu iespēju doties mācīties uz šīm skolām, vairāk gan uz Smiltenes tehnikumu, jo mani saista veterinārija, un Smiltenes tehnikumā ir iespēja mācīties veterināriju. Liels paldies skolotājai Ievai Križevicai un abu skolu pārstāvjiem par lielisko iespēju uzzināt ko jaunu par šīm mācību iestādēm!
8.klases skolniece Annija Dāvidsone

Man uzreiz iepatikās, kā jaunieši un skolotāji stāstīja par tehnikumiem. Mūsu klase tika iepazīstināta ar Smiltenes tehnikumu un Alsviķu tehnikumu.

Gan par vienu, gan par otru tehnikumu mums stāstīja diezgan plaši, taču nebija liekas informācijas. Mani ieinteresēja Smiltenes tehnikums. Pēc stāstītā varēja just, ka pašiem jauniešiem tur patīk. Tehnikumu raksturoja kā draudzīgu iestādi, kur ir daudz dažādu iespēju kā darba ziņā, tā arī dažādu vaļasprieku, pasākumu ziņā.

Skolotāji un jaunieši bija ļoti laipni un jauki, stāstot mums par tehnikumiem, tāpēc man šī stunda ļoti patikā kā arī iedvesmoja.
Nika Troņajeva, 8.klases skolniece

Manuprāt, šī stunda bija ļoti noderīga un izglītojoša, jo man un maniem klasesbiedriem bija iespēja uzzināt visu par Smiltenes tehnikumu. Prezentācija par Smiltenes tehnikumu bija tik skaidra, ka man pat nebija neviena jautājuma.

Smiltenes tehnikumā var apgūt daudz profesiju, bet man visvairāk ieinteresēja transportbūvju būvtehniķis.

Man ļoti patika šī stunda. Domāju, ka mums vajadzētu vēl šāda veida mācību stundas, jo šādā veidā mēs, skolēni, varam izvērtēt, kur pēc pamatskolas iet tālāk mācīties. Es noteikti apdomāšu ideju pēc 9.klases iet mācīties Smiltenes tehnikumā.
Jēkabs Krišjāns, 8.klases skolnieks

Manuprāt, šāda veida stundas gan man, gan katram manam klasesbiedram ir noderīgas. Man šķiet, ka šādas stundas jauniešiem palīdz saprast, kā strādā skola pēc devītās klases daudz labāk nekā, piemēram, izlasot reklāmas rakstu mājaslapā, jo stundā informācija tika pasniegta detalizēti (ar prezentāciju, pasniedzēju komentāriem). Man šķiet, ka ir daudzi, kas vēl nezina, ko iesāks pēc devītās klases pabeigšanas, tāpēc ir izcils laiks par to sākt domāt. Laiks skrien ātri!

Šajā stundā man patika tas, ka bija izveidota prezentācija. Manuprāt, tā bija interesanta. Mani ieinteresēja daudzie kursi/priekšmeti, ko tehnikums piedāvā, īpaši, gatavošanas kursi. Domāju, ka tie varētu būt ļoti interesanti.

Es esmu jau izvēlējies vidusskolu, kur turpināšu savas izaugsmes ceļu, bet vienalga, bija jauki uzzināt citas iespējas, kur tālāk mācīties.
Helmuts Āboliņš, 8.klases skolnieks

2021-05-11


3. a klase “Sprādziens mūzikā”

3.a klases skolēni “Skolas soma” projekta ietvaros 6.maija sociālo zinību stundā ieguva priekšstatu par nelielu mūzikas posma attīstības vēsturi. Koncertlekcija "SPRĀDZIENS MŪZIKĀ" apskatīts, kā populārā mūzika ir attīstījusies no 1920. līdz 2020. gadam: džeza, blūza ēra, svinga laiks, revolucionārie rock’n’roll gadi, hipiju plūsma, disko spožums, astoņdesmitie, 90. gadu popkultūra un mūsdienas. Kopā ceļoja laikā, izzinot, kā mūzika iet roku rokā ar 20. gadsimta vēstures lielākajiem notikumiem un atspoguļo savu laikmetu. Koncertstāstu papildināja īpaši veidoti video materiāli.

Programma ir interaktīva, bērniem būs iespēja ne tikai uzzināt daudz jauna, bet arī pašiem apgūt soļus no populārām dejām un dziedāt līdzi pasaulslavenām dziesmām. Programmā izmantotas digitālo tehnoloģiju iespējas, lai skatītāji varētu sajusties kā īstā rokkoncertā. Papildus kopā izpētīja mūzikas instrumentus, bez kuriem populārā mūzika nebūtu tāda, kādu to pazīstam: elektrisko ģitāru, akustisko ģitāru, bungu komplektu, basģitāru un elektriskās klavieres.

Programmā skanēja populārākās dziesmas no Elvisa Preslija, The Queen, Maikla Džeksona, The Beatles, AC/DC, ABBA, Frenka Sinatras, The Rolling Stones u.c.

Noskatījos raidījumu "Sprādziens mūzikā". Man patika. Es uzzināju par mūzikas attīstību. Man pietrūka orģinālās dziesmas izpildījums. Ģimenē mēs daudz klausāmies mūziku un pirms "Covid-19" apmeklējām koncertus gan Latvijā gan ārzemēs. (Kristiāns)

Es uzzināju daudz jaunas mūzikas grupas un dziesmas, kā arī uzzināju dažādus faktus par mūziku, piemēram, mūzikas atskaņotāju izgudroja Thomass Edisons 1870. gadā. Es uzzināju, ka popmūzika kļuva ļoti populāra 80-tajos gados. Mani pārsteidza tas, ka pastāv tik daudz mūzikas žanri. Es klausos mūziku tad, kad man ir slikts garastāvoklis. (Artūrs M.)

Es daudz dziesmas zināju, bet nezināju kas viņas izpilda, kā sauc grupas un mūziķus. Man ļoti patika. Bija interesanti. Es aizpildīju krustvārdu mīklu, bet tur bija kļudiņa. Mēs ar mammu arī dejojām pie pozitīvajām dziesmām, kuras bija daudz. Man ļoti patīk mūzika, es to daudz klausos. Mana šī brīža mīļāka dziesma ir Galantis- No money. Paldies par šo video. (Elīna)

Es šodien skatījos "Sprādziens mūzikā”. Man patika kā tas onkulis skaisti dziedāja. Man nepatīk skatīties zoomā bet braukt uz koncertiem. (Lauris)

Muzikālajā lekcija ir nesusi savus darba augļus. Visu dienu Beatrise klausās dziesmas- Maikls Džeksons pirmajā vietā. Meklē visādu informāciju, kad miruši, kā dzīvojuši. Labi, ka angļu valodā saprot. Savadāk vakar skatos uz savu bērnu un saprotu, ka no visas šāda veida mācīšanās ir nogurusi un vairs nav degsmes un baiga motivācija. Tādēļ priecājos par tādu lekciju, kas mazliet novirza domas no obligātā.(Beatrises mamma)

Mūzikai manā dzīvē ir diezgan liela nozīme. Es mūziku klausos gandrīz katru dienu. No šīs koncertlekcijas man bija interesanti uzzināt kāda mūzika bija populāra 80. un 90. gados, kad mana mamma un tētis bija manā vecumā. Dažas no dziesmām es varēju atpazīt. Salīdzinot ar mūsdienu popmūziku ļoti ir mainījies mūzikas stils. Daudzas šīs dziesmas var dzirdēt pa radio piemēram Star FM. (Elza Krieva)

2021-05-11


3.a klases “Laboratorium” interaktīvā nodarbība.

3.a klases “Laboratorium” interaktīvā nodarbība. Interaktīvajā nodarbībā skolēni uzzināja, kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot Latvijas filmu “Dvēseļu putenis”, tika parādīts, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus. Skolēni uzzināja, kā gatavo mākslīgās asinis, speciālus degošos šķidrumus, kā dažādu darbību veikšanai trenējas kaskadieri utt. Tas viss nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām. Skolēniem bija iespēja ieskatīties aizkulisēs, lai redzētu kā top māksla filmās.

Man nepatika mākslīgā rēta, bet man patika kad ar ūdeni var izsargāties no uguns. Es ieteiktu visiem to skatīties, tikai ne profesoriem un gudriem cilvēkiem, jo viņi to jau zina. Edvards.

Man liekas Laboratorium nodarbība ir kā mācību ekskursija.
1. Man ļoti patika uzzināt veidu kā uztaisīt mākslīgās asinis
2. Ļoti pamācoša nodarbība
3. Patika kā aizdedzina roku. Artūrs K.

Man patika ka es uzzināju kā var taisīt asinis un mākslīgu ādu, jo es nezināju. Es nezināju kad var tā uzzīmēt, ka tumsā var redzēt citu zīmējumu. Bet man patika klausīties šo zoom. Alise.

Man visvairāk patika, kur varēja aizdedzināt roku. Un man arī patika kur varēja uztaisīt asinis. Man ļoti patika šī stunda es gribu vēl tādas stundas. Ričards.

Man patika tas, ka veidoja mākslīgas asinis. Man nepatika tas, ka bija maz eksperimentu. Es ieteiktu savam draugam - Kristeram. Artūrs M.

Man patika kā viņa taisīja eksperimentus. Man nepatika eksperiments no viņa taisīja no asinīm. Es ieteiktu paklausīties, ko stāsta par aktieriem ko viņi filmās dara.

Receptes. Asinis= kartupeļu ciete+ karsts ūdens+ pārtikas krāsviela (sarkana), ja grib lai ir nedaudz tumšāka, tad ir jāpievieno vienu mazu pilienu ar (zilu krāsvielu).

Mākslīgā ādā= kartupeļu ciete+ vazelīns+ tonālais krēms. Kintija.

Laboratorium stunda bija jautra. Arī bija 1 pretīga lietiņ. Man ļoti, ļoti patika redzēt kā sieviete roku aizdedzina, jo savā 8. dzimšanas dienā tā arī izdarīju. Es Laboratorium stundu ieteiktu visiem veida cilvēkiem: bērniem, pusaudžiem un pieaugušajiem. Man ļoti patika Laboratorium stunda. PALDIES PAR UZMANĪBU! Beatrise

Man patika kā tā tante taisīja eksperimentus. Man nepatika, ka stunda nebija tik ilga. Es jaunu uzzināju kā tante kā taisīja asinis no krāsvielām un cietes. Es ieteiktu visiem noskatīties bērniem zoomu. Lauris.

Es uzzināju kā var uztaisīt neīstās asins un rētas. Es gribētu lai pastāstītu vairāk par to, ko es nezinātu. Es varbūt citi arī bija redzējuši kā var ar putām var uguni sev nesadedzināt roku es esmu bijusi tur, kur var to redzēt būtu forši ja būtu ilgāk stunda. Katrīna

Es uzzināju kad var uztaisīt asinis ar tikai dažiem produktiem. Man patika tas, ka var ar putām un ūdeni aizdedzināt roku bez sāpēm. Man nepatika tas, kad taisīja mākslīgo ādu un uzlēja mākslīgās asinis. Izskatījās pēc īstām asinīm un izskatījās pretīgi. Martins.

Man šī stunda ļoti patika! Man šorīt Laborotorium nodarbībā patika eksperiments ar putām, eksperiments ar neīsto naža brūci un eksperiments ar atplīsušo ādu (tas bija arī pretīgākais eksperiments). Man patika arī glezna, kura parastā gaismā bija ar puķēm, bet ultravioletajā gaismā ar zivīm. Man šajā stundā viss patika. Man nebija eksperimenti, kas man nepatika, jo šī stunda pagaidām ir mana mīļākā stunda.

Es šajā stundā uzzināju, ka ir putas, kuras deg, bet cilvēkam nekas nenotiek. Es arī uzzināju par gleznām, kas parastā gaismā ir tas, bet ultravioletajā gaismā ir kaut kas cits.

Es šo stundu ieteiktu visiem kuriem patīk forši eksperimenti. Lukass G.

Man "Laboratorium" stunda ļoti patika. Man nepatika, ka stunda likās tik īsa, man gribējās mazliet garāku. Šī stunda man likās ļoti interesanta un aizraujoša. Kristiāns

Dabaszinību stunda bija ļoti interesanta. Man patika ka uz rokas bija uguns. Man patika, ka izstāstīja kā to visu var atkārtot mājās.

Man patika mākslīgās asinis. Man likās sarežģīta mākslīgā ādas instrukcija. Bet gribu to visu izmēģināt izdarīt arī pats mājās. Roberts V.

2021-05-11


8.klases kolektīvs kopā ar ģimenēm piedalās Lielajā talkā

Manuprāt, Lielajām talkas dienām ir liela nozīme. Tas ir veids, kā ar kopīgiem spēkiem savākt vidi vai novākt ražu.

Es esmu bijusi uz daudzu veidu talkām: akmeņu talku, kartupeļu talku un vides savākšanas talku (Liepājas pludmalē). Manuprāt, šīm visām talkām ir ļoti liela nozīme, jo, piemēram, ja pludmalē ir daudz plastmasas vai jebkāda cita veida gruži, tas var kaitēt ūdens iedzīvotājiem un pašiem cilvēkiem.

Man patīk piedalīties talkās, jo es zinu, ka tās tiešām ir tā vērtas, lai savāktu vidi.

Ance Luīze Giptere, 8. klases skolniece

Vairāk foto šeit-->

2021-05-07


8.klases skolēni “Zinātnes un mākslas krustpunktos”

2021.gada 30.aprīlī 8.klases skolēniem „Zoom” platformā bija zinātniskā teātra izrāde „Zinātnes un mākslas krustpunkti” programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros.

Tiešsaistes izrāde sākās plkst.15.30. Sākumā pārstāve mums nedaudz pastāstīja, kur konkrētās profesijās var noderēt fizika, ķīmija. Tad viņa mums pastāstīja par filmu „Dvēseļu putenis”. Izrādās, ka tikai apmēram puse no mūsu klases ir noskatījusies šo filmu. Es uzzināju, ka to filmēja 5 gadus, tika izmantota arī mākslīgā migla, jo īsto miglu ir gan grūti atrast, gan arī, filmējot īstajā miglā, būtu diezgan slikta kvalitāte. Vēl interesanti bija tas, ka filmēšanas laikā izlietoja 10 litrus mākslīgo asiņu. Visvairāk man patika tad, kad pārstāve rādīja eksperimentus- gan ar degšanu, gan kā darbojas mākslīgās asinis. Arī rādīja mākslīgo ādu, tā bija gatavota no kartupeļu cietes, tonālā krēma u.c.

Man ļoti patika šī tiešsaistes ekskursija, tajā varēja uzzināt daudz ko jaunu. Paldies skolotājai Ievai Križevicai un pārstāvei par iespēju!
8.klases skolniece Annija Dāvidsone

Šodien stāstīja par zinātni ķīmijā un fizikā, kā zinātni var izmantot, lai veidotu filmas un teātra izrādes.

Izrādās, ka filmas parasti filmē no 1 līdz 4 mēnešiem, taču latviešu filmu “Dvēseļu putenis” filmēja 5 gadus. Tas ir diezgan ilgs laiks, lai filmētu vienu filmu, bet tam ir arī savi iemesli. Divi no tiem ir tādi, ka nepietiek finanses un šīs filmas kaujas filmēja reālajos laikapstākļos. Lai filmās visi asiņainie notikumi izskatītos īsti, tajos tiek izmantota īpaša zinātne un materiāli. Piemēram, ainās, kurās deg cilvēks, izmanto kaskadierus un tiem uzģērbj īpašus kostīmus, kuri aplieti ar šķidrumu, lai tie neaizdegtos. Mums arī parādīja divus eksperimentus, kā pats sev var aizdedzināt savu roku un kā var uztaisīt neīstu brūci, protams, rokas aizdedzināšanu mājās nekādā gadījumā nedrīkst atkārtot.

Man ļoti patika šī ekskursija, jo varēja uzzināt daudz ko jaunu. Tagad zinu, kā var uztaisīt neīstu brūci, jo tas tik tiešām var noderēt!
Letīcija Luīze Amoliņa, 8.klases skolniecee

2021-05-03


2.b klase izzin skudras

14.aprīlī 2.b klases skolēniem bija iespēja piedalīties Liepājas Dabas mājas organizētajā Zoom nodarbībā „ Skudru pētnieks”, kas ietilpst Norway Grants Latvia programmā Pētniecība un izglītība

Nodarbību vadīja Dabas mājas interešu izglītības pedagoģe Justīne Rusakova. Stunda aizritēja ļoti ātri: aizraujošs stāstījums, videofilma, interaktīvas spēles.

Skudrupūzni ir redzējis katrs, bet, izrādās, ka pareizāks tā nosaukums ir skudru ligzda. Vienā ligzdā varot sadzīvot pat vairāki desmiti tūkstošu skudru. Te valda sava kārtība: pati galvenā skudra, kas dēj oliņas tiek saukta par skudru karalieni. Par viņu rupējas tūkstošiem darba skudru, bet ligzdas sargi tiek dēvēti par furažieriem.

Uzzinājām, ka skudras savā starpā sazinās ar ožas palīdzību. Skudras ļoti slikti redz, lai gan, izrādās, ka tām ir 5 acis- divas katrā pusē galvai, bet tris mazākās galvas priekšpusē.

Mūs visus pārsteidza skudru daudzveidība, izrādās, Latvijā mīt 42 dažādu sugu skudras. Lielākās no tām ir koksnes jeb meža skudras.

Nākamajās brivdienās pēc nodarbības skolēni devās uz tuvējo mežu vērot un fotografēt skudru pūžņus.

Aizpildījām arī anketu, kas tika atsūtīta gan skoleniem, gan skolotājai un ceram, ka drīz atkal varēsim piedalīties līdzīgā pasākumā.

Latviešu valodas stundā lasījām latviešu tautas ticējumus un sakāmvārdus par skudrām, bet vizuālās mākslas stundā, skolotājas Ievas Vahteres pamācīti, skolēni zīmēja skudru palielinājumā.

Novēlam visiem būt čakliem kā skudrām!

2.b klase un skolotāja Ilze.

2021-04-26


8.klases skolēnu tikšanās ar aizsardzības ministru Arti Pabriku

2021.gada 19.aprīlī 8.klases skolēniem „WEBEX” platformā bija tiešsaistes ekskursija Aizsardzības ministrijā. Mums bija iespēja arī attālināti satikt un uzdot jautājumus aizsardzības ministram Artim Pabrikam.

Sākumā tiešsaistes ekskursiju sāka ministrijas pārstāve, kura parādīja prezentāciju par Aizsardzības ministriju, tās pienākumiem u.c. Pēc tam varēja paklausīties Arta Pabrika teiktajā, kas man likās ļoti diženi runāt ar aizsardzības ministru. Visinteresantākais man likās Gata Indrēvica stāstījums par viņa profesiju (fotogrāfs) un interesantākajiem notikumiem, kas ir notikuši, pildot savu darbu. Pārstāve Ilze Lange, stāstot par savu darbu, teica, ka „viens nav cīnītājs”. Šis citāts man lika aizdomāties, cik svarīgs valsts aizsardzībā ir komandas darbs un saliedētība. Pārstāve ekskursijas beigās bija mums sagatavojusi arī viktorīnu ar balviņām.

Man ļoti patika šī tiešsaistes ekskursija, jo tā mums ļāva ieskatīties valsts aizsardzības jomā, kara tehnikā u.c. Paldies Ievai Križevicai par iespēju piedalīties un visiem ministrijas pārstāvjiem par lielisko ekskursiju!
8.klases skolniece Annija Dāvidsone

Ir profesiju izvēles mēnesis, kad mūs iepazīstina ar dažādām profesijas izvēlēm un vietas, kur tās var apgūt. Šodien mums arī bija tāda ekskursija ar Aizsardzības ministriju.

Šajā ekskursijā piedalījās trīs pārstāvji, kas pārstāv šo ministriju. Par Aizsardzības ministriju mums stāstīja pats ministrs. Viņš pastāstīja par savu ikdienu šajā darbā un kāpēc viņš izvēlējās tieši šo profesiju. Tiešām bija interesanti un iedvesmojoši. Pēc tam mums stāstīja fotogrāfs, Gatis Indrēvics, kurš fotogrāfē armijniekus, kā viņi darbojas savā profesijā. Pirms šīs lekcijas es nezināju, ka pastāv tāda profesija kā armijas fotogrāfs, tāpēc varēja uzzināt daudz ko jaunu. Gatim ir bijušas arī fotogrāfiju izstādes. Viņš teica, ka “viņa ierocis ir fotoaparāts”. Bija arī projektu vadītājs Jānis Blūzmanis, kurš arī pastāstīja, ar ko viņš nodarbojas un ko viņš dara savā profesijā. Mūsu ekskursiju beidza kāda sieviete, kura arī strādā šajā ministrijā un viņas galvenā atziņa, kuru viņa ir ieguvusi, daudzus gadus šeit strādājot, ka „darbā ir svarīgākais tieksme un azarts sevis pilnveidošanai”.

Manuprāt, tā ir ļoti laba atziņa, ko var iegūt ilgi un cītīgi strādājot, realizējot savus iecerētos mērķus. Šī ekskursija un atziņas, kuras es ieguvu, bija ļoti pamācoša, bija interesanti klausīties par dažādām izaugsmes vietām un arī iespējām.
Letīcija Luīze Amoliņa, 8.klases skolniece

2021.gada 19.aprīlī mēs, 8.klases skolēni, apciemojām Aizsardzības ministriju videozvana veidā. COVID-19 dēļ šī ekskursija nebija tāda pati kā citas, un mani nedaudz apbēdina tas, ka šī ekskursija nebija klātienē.

Šajā ekskursijā mums pastāstīja nedaudz par Aizsardzības ministriju, un to, ko šī ministrija dara mūsu valstij. Viens no ministrijas dalībniekiem mums arī pastāstīja, kāpēc šo profesiju izvēlējās, un to bija interesanti klausīties. Ekskursijas pēdējā daļā mums paskaidroja, kā sasniegt savus vislielākos mērķus. Man ļoti patika tas, ka viens no ministrijas dalībniekiem sacīja:

„Sasniegt var visu, ja ir apņemšanās to darīt.”

Šī ekskursija bija interesanta, un man patika dzirdēt no pašiem ministrijas darbiniekiem, nevis tikai no kāda gida.
Dana Malahova 8.klase

2021. gada 19. aprīlī mūsu klasei karjeras izglītības ietvaros bija iespēja piedalīties tiešsaistes ekskursijā Aizsardzības ministrijā.

Šajā tiešsaistē Artis Pabriks stāstīja par to, kā ir būt aizsardzības ministram, ar saviem profesijas un ikdienas pienākumiem un to izpildi dalījās Jānis Blūzmanis, ar savu pieredzi kā karavīrs/fotogrāfs dalījās Gatis Indrēvics un, iespējams, vēl citi, tikai mums nācās pamest tiešsaisti ķīmijas pārbaudes darba dēļ.

Visvairāk mani piesaistīja aizsardzības ministra stāstījums. Tas likās visīpašākais un interesantākais, jo to stāstīja ļoti atpazīstama persona, lai gan to, ko stāstīja pārējie cilvēki, arī bija ļoti interesanti, un no viņiem es uzzināju daudz ko jaunu. Man atmiņā palika frāze, ko Artis Pabriks teica:

“Politika ir kā gaiss”. Sacīto pamatoja ar to, „ja pierod pie politikas, tad tā arī beigu beigās, liekas, diezgan normāla un pārvēršas par neatliekamu ikdienas sastāvdaļu”.

Kopumā man ļoti patika un ieinteresēja šī attālinātā ekskursija. Es uzzināju daudz ko jaunu un pirmo reizi piedalījos tiešsaistē ar tik augstu amatpersonu.
Liene Vasile, 8. klases skolniece

19.aprīlī 8. klases skolēniem “WEBEX” platformā bija tiešsaistes ekskursija Aizsardzības ministrijā. Bija iespēja attālināti satikt aizsardzības ministru Arti Pabriku.

Sākumā tiešsaisti sāka ministrijas pārstāve, kura rādīja prezentāciju par aizsardzības ministriju un tās pienākumiem. Pēc tam runāja Artis Pabriks, un man tas šķita ļoti interesanti, jo viņš ir aizsardzības ministrs un bija iespēja paklausīties, kas viņam bija sakāms. Bet visintriģējošākais man šķita Gata Indrēvica stāsts par savu profesiju un interesantiem dzīves notikumiem, ar kuriem viņš saskārās, pildot savu darbu. Pārstāve Ilze Lange stāstīja par savu darbu un teica, ka “viens nav cīnītājs”. Šis citāts man lika aizdomāties par to, cik daudz īstenībā cilvēki cits citam palīdz un kāds

Man šī tiešsaistes ekskursija šķita ļoti interesanta, jo varēja vairāk uzzināt par valsts aizsardzības ministriju.

komandas darbs ir vajadzīgs, lai strādātu, piemēram, skolā palīdz klasesbiedri un skolotāji, mājās – vecāki.
8. klases skolniece Ance Luīze Giptere

2021-04-26


Āra nodarbības 8.klases skolēniem

Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas 8.klases skolēni 23.aprīlī piedzīvoja atkal satikšanās prieku ar klasesbiedriem un skolotājiem, jo piedalījās 3 stundas āra nodarbībās, ievērojot COVID-19 ierobežojumus, proti, grupās ne vairāk kā pa 10 skolēniem, maskās u.c.

Skolēniem notika literatūras stunda, ko vadīja skolotāja Ieva Križevica. Jaunieši izteiksmīgi no galvas runāja R.Blaumaņa balādi "Tālavas taurētājs", kā arī prezentēja iemācītajai balādei zīmēto komiksu, kas bija starppriekšmetu pāru projekts vizuālā mākslā (skolotāja Ieva Vahtere) un literatūrā. Sportā skolēni kopā ar sporta skolotājiem Zintu un Oskaru Šestakovskiem varēja iejusties balādes attēlotā laikmetā (12.-13.gs.), izmēģinot roku šķēpa mešanā. Ģeogrāfijas stundā skolotājs Aldis Brediks aicināja atsaukt atmiņā Eiropas valstis, saucot klasesbiedriem 5 zināmākos faktus, lai varētu atminēt valsts nosaukumu, kā arī pārrunātu Eiropā galvenās vides problēmas, to cēloņus, sekas. Savukārt klases stundā skolēniem bija iespēja pārdomāt karjeras iespējas nākotnē, to uzrakstot, lai 9.klasē atkal atgrieztos pie izvirzītajiem mērķiem.

Paldies visiem 8.klases jauniešiem, kas ieradās, jo laikapstākļi nebūt nelutināja! Paldies vecākiem par atbalstu un sapratni! Paldies skolotājiem par atsaucību un uzņēmību!

Fotogalerija šeit-->

2021-04-26



Arhīvs
     

Nākamā stunda 5.-9.kl:
11:50
5. stunda
***********
Nākamā stunda 1.-4.kl:
11:50
5. stunda
Stundu saraksts:
1.- 9. klase

Skolas himnas fonogramma

Skolas himnas teksts


Meklēšana ziņu arhīvā